donderdag 1 augustus 2013

De misleiding van Goddelijke genezers

Na mijn jarenlange ervaring in de Pinkstergemeente, moet ik als eerste zeggen nooit een wonder te hebben meegemaakt dat controleerbaar was.
Nimmer een kind met het syndroom van Down, nimmer een Siamese tweeling zien genezen, nimmer een man of vrouw zonder benen zien binnen komen en met ledematen de zaal zien uitwandelen, nimmer iemand met uitwendig te controleren zaken genezing zien ontvangen, nimmer een mismaakt mens gaaf de zaal zien verlaten, nimmer een hazenlip zich zien sluiten, om kort te gaan, van alles wat controleerbaar was, heb ik nooit iets zien herstellen.

Wel veel oorklachten, rugklachten, allerhande pijnen, kiespijnen, een been dat volgens zeggen 1cm te kort was, allerhande inwendige niet controleerbare klachten die plotseling beter waren (al dan niet voor langere tijd), versleten gewrichten, pijnlijke schouders etc. Om kort te gaan een massa aan niet controleerbare genezingen.

Wat leert ons dit alles? Wie menen wij nou in de maling te nemen, onszelf, je naaste of God mischien?

Ben ik dan de enige christen die hier met gemak dwars doorheen prikt? Ben ik de enige die hier kanttekeningen bij durf te zeggen? Ben ik de enige die zich niet verschuilt achter kreten als: oordeel niet?
Ben ik de enige die ziet dat er iets gruwelijks mis is met al die zogenaamde genezingen? Ik dacht het niet!

P.s ik geloof in Godswonderen. Ik geloof niet in het stukje toneel dat gebracht word als zijnde komende van God. Genezingen bestaan, maar de waarheid is dat 99.9% gewoon ziek blijft. Ik verklaar al die wonderdoeners die in de naam van God en de Here Jezus zeggen dat ziekte niet hoeft als men maar gelooft, dan ook als:LEUGENAARS! MISLEIDERS! En bovenal, TONEELSPELERS!

5 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens Peter! In je vorige blog sprak je over tekenen en wonderen, die er ten diepste zijn voor de ongelovigen opdat ze geen excuus hebben om Jezus niet te willen volgen. Kun je hier (een) bijbeltekst(en) bij geven?
    Deze uitspraak wil ik onthouden, ik vind het een eye-opener!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Joden vragen om een teken (1Cor.1:22).
      Een verdorven en overspelig geslacht verlangt’(zoekt naar) een teken (Math.12:39).
      Zij zeiden dan tegen Hem: Welk teken doet U dan, opdat wij het zien en U geloven? (Joh.6:30).
      Als u geen tekenen en wonderen ziet, zult u beslist niet geloven(Joh.4:48).
      Zo zijn de andere tongen dus tot een teken, niet voor hen die geloven, maar voor de ongelovigen"(1Cor.14:22).

      Ik lees dwars door de bijbel heen dat het ware geloof nimmer een teken of een wonder van node heeft om stand te houden. Tenminste, niet om het wonder opzichzelf. De Heer zelf zegt dat mensen Hem soms volgen om verkeerde redenen. Tekenen van Brood dat de duizenden te eten gaf. Maar de Heer was er niet van onder de indruk omdat ware gelovigen de Meester niet volgen om de tekenen te zien of de wonderen. Ware gelovigen volgen Jezus om wie Hij is en niet om wat Hij voor wonderen laat zien...Een boos en overspelig geslacht verlangt een teken of wonder (matt 15), en het zal geen teken ontvangen dan het teken van Jona.
      Wij moeten derhalve niet de wonderen zoeken die een teken blijken te zijn voor de ongelovigen.

      Verwijderen
    2. Dank je Peter, het is allemaal heel duidelijk!

      Verwijderen
  2. Ik geloof ook in wonderen, en ik weet ook dat er veel ziekte is die niet genezen wordt. Het is allemaal best wel moeilijk. Van die grote bijeenkomsten met 'gebedsgenezers' weet ik eigenlijk niet veel. Wel weet ik dat we als Christen gewoon rustig voor en met elkaar kunnen bidden zonder dat we daarvoor naar een speciale zaal met een uitbundig persoon op een podium hoeven gaan. We moeten ons altijd afvragen, wie krijgt de eer, Jezus of een mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat je een goede vraag stelt, wie krijgt de eer? Goed de naam van Jezus wordt nog wel genoemd, maar uit alles blijkt vaak dat de gebedsgenezer centraal staat....

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.