vrijdag 23 augustus 2013

Middennacht roep


Dat is wat ik de afgelopen dagen steeds hardop slaak. “Vanwaar komen die stinkmuggen?” Een uur voor het slapen gaan spuit ik een halve fles insectendoder leeg in elke hoek van de bovenverdieping, de horren zitten netjes en strak in de ramen en toch zijn ze er bij horden.

Het eerste uurtje of heel soms de eerste uren gaan goed, maar rond de klok van halftwee in de nacht schrik ik op van het eerste gezoem bij mijn oor. Ik wapper dan met de elektrische vliegenmepper en meestal heb ik de mug na drie kwartier te grazen als hij met rode en blauwe vonken ten onder gaat met veel geknetter. Wat een heerlijk moment is dat dan! Maar mijn vreugde duurt nooit lang want al spoedig kondigt zich een verse mug aan die even hinderlijk om mijn kop zoemt. Paula slaapt gewoon door want ze lusten haar niet. Neen, ze moeten zich immer vergrijpen aan mijn zwakke vlees.

Hels word ik ervan zodat ik het uiteindelijk midden in de nacht uitroep:” Stelletje goorlappen.” Maar daar trekt een mug zich niets van aan. Doe ik het licht aan dan verstopt de mug zich en gaat op een geheim plekje zitten lachen.

Ik heb mij derhalve ten einde raad tot het gebedsteam van de gemeente gewend omdat ik zo langzamerhand begin te vermoeden dat er demonische invloeden in het spel kunnen zijn. Maar helaas, die vonden mij een muggenzifter en wezen naar hun voorhoofd.

Hoe doet een ander dat nou toch met die helse muggen elke zomer opnieuw?

8 opmerkingen:

  1. ik had juist een artikeltje gemaakt over dieren in de hemel. Vind je het geen fijn idee dat daar ook dieren zijn (en geen batterijtjes voor die mepper)?

    hahahaha sorry, beetje leedvermaak.

    tip: schijn met een zaklantaarn langs de muren. Als daar wat op zit geeft dat een schaduw.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk blogje! Bij ons is het net andersom, ik word altijd gestoken, hubbie heeft nooit een muggenbult! Maar ik heb, sinds ik nachtdienstenheb gedraaid, altijd oordoppen in, dus ik wordt er in elk geval niet wakker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja kan heel vervelend zijn overdag ook hoor..je zit sávonds te lezen en blijft dat gezoem in je oren...en ze weten zich te verstoppen...wij hebben ook zo'n elektriche mepper waar ik niet zo goed overweg kan (lol)

    haha ik moest lachen...u weet altijd leuke blogjes te schrijven veel fantasie inspiratie..en vooral eerlijk

    ja u bent een schrijver..
    groetjes uit zonnige arnhem

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Denk nooit dat je klein bent om impact te hebben op je omgeving, kijk maar wat voor impact een mug heeft 's nachts!
    Dat zei de dalai lama ooit.
    Dus pak dit positief op en zorg voor goeie impact op je omgeving!
    Fijn weekend!

    (je zegt tegen die mug: Je hebt me gebeten
    en de mug zegt: Je hebt muggebeten.
    Zelfde uitspraak, woordspelinkje :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de dalai lama zegt wel meer onzin. Impact oke, zolang het maar goede impact is. Wat die mug betreft zal ik bidden dat al de muggen alhier jouw in de nacht zullen bezoeken zodat je het lekker positief kunt oppakken. Succes en wie weet gelukt het om de mug uit te ziften en de kameel door te slikken (ook zo'n leuk woordspelinkje :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mij moeten ze niet, wel de rest van het gezin ;-)
    Een kameel, kan die door het oog van de naald? Dan kan ik hem ook doorslikken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als er een moslim op zit slik ik met je mee....Haha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eet smakelijk! Nou ja.... smakelijk...!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.