donderdag 8 augustus 2013

Afvallen

Toch weer 104 kilo toen ik vorige week op de weegschaal stond en ik had zo de balen van die dikke pens! Altijd een atletisch figuur geweest maar de laatste jaren ging het mis. Iedereen weet dat de basis van vervetting ligt in te weinig bewegen en te veel eten. Daar bestaan geen misverstanden over.
Sinds twee weken is de knop om. Ik lijn niet, maar val toch goed af. Het zenuwslopende lijnen wat ik her en der om mij heen zie en waar mensen na een paar maanden weer op hun begingewicht terug zijn, dus weer veel te zwaar, leek mij zinloos.
Wat doe ik wel? Niet meer die koek bij de koffie, niet meer die hand drop na het eten en in plaats van drie glazen frisdrank drie glazen water.
Omdat mijn meniscus stuk is, leek me rennen geen optie. Ben toch niet zo’n man van dat gezweet, sorry!
Daarvoor in de plaats zwem ik een paar keer per week een uurtje. Gewoon op mijn gemak een aantal baantjes.
En ik wandel elke dag een kilometer of drie. Daarnaast stap ik net zoveel op de fiets als ik normaal doe.

In de morgen: twee bruine boterhammen met beleg naar keus, roomboter en karnemelk.
Tussendoor: appeltje en glas water.
Middag: vier beschuiten met roomboter en hagelslag en pindakaas, glas karnemelk.
Tussen door glas water
Tijdens eten koken: goed glas wijn naar keus
Avondeten: goed warm eten net als anders, geen enkele veranderingen. Tijdens eten een glas wijn. Toetje van zuivel naar keus, geen lullig bakje maar 350 ml.

Rond de klok van halfacht: koffie met drie klonten suiker. Negen uur, een ijsje of een glas fris.
In twee weken tijd 5 kilo afgevallen. Zit nu op de 98 kilo en mijn buik is zichtbaar minder.

Vandaag staat op de planning, lekker stukje fietsen in de morgen. Na het avondeten staat zwemmen op de planning. Zo rond zes uur, uitgestorven in het zwembad in Gouda.
Het resultaat tot nu toe:”Ik voel me fitter, minder snel moe en mijn lijf begint er beter uit te zien.
Maatje(s) gezocht, die mee willen zwemmen/afvallen! Alleen is maar alleen.

7 opmerkingen:

  1. Hallo peter ik ben al een paar weken koolhydraatarm aan het eten en val kilo,s af...

    Inderdaad fris snoep chips en witte pasta,s aardappelen en patat ect eet ik niet meer..

    Volkoren spaghetti en dop pinda,s als avond snack bevallen me zeer goed.

    Bruine bonen cappucijners zolvervlies rijst en wasa volkoren crackers behoren tot de standaard voedsel van de week......

    grtz Henri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn idee. Het hoeft allemaal niet zo snel. Doe het op een manier waar je van weet dat je het kan volhouden. Ben zelf in 6 maanden 10 kg afgevallen, planning was 10 in een jaar...!!) en er moeten er nog minstens 5 extra af. Niet het gevoel dat ik lijn, gewoon die tussendoortjes in de gaten houden. Niet te veel eten. Fietsend naar het werk en 1x in de week 3 kwartier baantjes zwemmen. En ik voel me TOP!
    (Ieder mens is anders. Als ik zoals jij zou eten heb ik die 10 er zo weer aan)
    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig Peter! Da's tenminste vol te houden zoals jij dat doet.
    Ook hier goed bezig! Ben nu 10 kg afgevallen en er moet nog wel wat meer af! Normaal eten (betrekkelijk mager: 's-morgens bakje kwark met een kiwi en een glas karnemelk, s'-middags volkoren brood of crackers met mager beleg, 's-avonds gewoon groente, mager vlees, weinig aardappels, minstens 1 x per week vis, fruit, weinig snoepen en snacken). Bewegen gaat niet zo goed, maar probeer wel regelmatig te fietsen.
    Als ik dichterbij woonde, ging ik wel met je zwemmen, maar vanuit Eindhoven is dat wel erg ingewikkeld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zal wel aan de leeftijd liggen Peter. Ben zelf namelijk me ook wat aan het voorbereiden op verandering van het eetpatroon. Kijk momenteel naar groene smoothies (lijkt me niet jouw ding) en naar muesli met biogarde en banaan als ontbijt. Ben begonnen met dat laatste en eet nu speltbrood i.p.. 'normaal' brood, zou beter moeten zijn voor m'n darmen. Grappig is dat ik het qua formaat niet nodig heb, ben van nature een spriet. Maar voorheen ontbeet ik helemaal niet en heb best wel vaak last van darmstoornissen dus vandaar de poging tot een gezondere leefwijze. Jij succes hiermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn te horen dat het collectief is dat verlangen naar wat slanker worden. In ieder geval ben ik ook deze avond 70 minuten wezen zwemmen op mijn gemakje. Heb een stappenteller gekocht, omdat je daardoor wat extra motivatie hebt. Darmstoornissen heb ik gelukkig niet echt. Oke een flinke wind komt wel eens aanwaaien maar tis meer mijn maag die vaak op wil spelen. ik zit nu op de 98 kilo en daar wil ik op mijn gemak verder aan afbouwen tot 96. overdrijven is ook een vak maar ik ben er wel serieus mee bezig. Deze vakantie in ieder geval een fikse stap zetten in de goede richting. Bedankt voor het gevoel van samen op weg....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. veel sucess is heel goed wat u doet...voor sommige is moeilijk de kilo's weg krijgen mijself wordt ouder en moeilijker..ik zie mezelf nog gewoon maar anderen zeggen het wel tegen mij..is ook gezond voor onzelf ...huub heeft geen last van nu na de operatie...maar zo zie je weer sommige krijgen het voor mekaar met sporten en sommige is het een kwetsie van leven of dood...

    bedankt voor het delen van dit..groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ben de laatste tijd 7 kilo afgevallen, gewoon doordat ik weer veel op pad ben, en veel fiets. snoepen doe ik praktisch niet.
    zit nou op 94 kilo, dat vind ik een mooi gewicht voor mij, moet ook niet minder worden.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.