zondag 11 december 2016

“Lekker bekken”


Schreef het mooie wulpse meisje met vaste hand op het bord bij de viskar. Ik vroeg wat het moest kosten om eens lekker te bekken? Ze keek
me aan en zei:”ze gaan per stuk.” Vroeg haar of die van haar echt lekker waren? Ze vertelde dat ze heerlijk waren. Bovenal groot en lekker warm.
Aangezien mijn vrouw er ook bij was, zag ik er van af, hoewel een man af en toe behoefte heeft om eens lekker te bekken. Zeker als het van die warme zijn. Vertelde haar dat ze de twee woorden beter aan elkaar kon schrijven om misverstanden te voorkomen. Ze begreep me niet en ik bestelde maar een zak kibbeling. Ze keek me lang en wulps na vanuit de kar. Haar lippenstift in de kleur rood bevestigde eens te meer dat het best lekker bekken moet zijn, daar aan die kar, maar ja, je vrouw slaat je een blauw oog en dan, ik word te oud om echt lekker te bekken. Je gaat er van lieverlede zo bij kwijlen. Oh, u niet! Nou, daar hoor ik van op dan. Geloof mij, dat komt nog….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.