donderdag 29 augustus 2013

Schoon 95 kilo


Na precies 22 dagen op het streefgewicht 95 kilo en dus 10 kilo afgevallen. Wat valt nu op? Kleding zit beter, je proeft als je wat lekkers eet intenser, je maag vraagt minder voedsel, het naar bed gaan met een lege maag voelt niet naar meer.

Het is veel sneller gegaan en gemakkelijker dan ik dacht. Er zit nu een uitdaging in het afslaan van koek en snoep. Je voelt je zelfverzekerder en zelfs bukken is weer leuk omdat je buik niet meer in de weg zit. Heb het idee dat nagenoeg al die kilo’s rond mijn buik en middel zijn gesmolten.

Hoe nu verder: Ten eerste zie ik dat er nog wel een of een paar kilo af zou kunnen. Ik besluit dus om de andere wijze van eten (geen snoep, geen frisdrank, veel minder suiker in koffie en thee, geen pasta en niet meer voor het slapengaan nog een bakje vla) vast te houden.

Eigenlijk heb ik er een doel bij gekregen en dat is om mijn lijf voor zover ik het zelf in de hand heb een beetje in vorm te houden. Zonder gebruikt te maken van de wondermiddelen die toch niet helpen enkel je veel geld kosten,  in 22 dagen 10 kilo gewicht kwijt.

Extra zaken die ik ondernomen heb zijn: om de dag een uur zwemmen, elke dag 2 uur wandelen, elke dag 2 uur fietsen.

Dagschema eten: In de morgen karnemelk of dagmelk met twee boterhammen met zoet beleg en roomboter. Tussendoor alleen water en een appel. Middag eten: drie beschuiten met roomboter en appelstroop en een glas melk.

Om vier uur een glas wijn (terwijl ik eten kook) Het warme eten niets aan veranderd alleen geen pastaproducten. Bij het eten een tweede (soms zelfs derde) glas wijn. Toe geen vla maar yoghurt met muesli en eetlepel suiker.

In de avond twee bakjes koffie met een klontje suiker.

De rest van de avond op bronwater….

9 opmerkingen:

  1. Geweldig...

    Hoewel mijn BMI prima is, zou ik ook graag 5 kg kwijt zijn. Dat zou dan dus moeten lukken in ruim 10 dagen???

    'k Ga m'n best doen!

    Stimulerend blogje voor mij.

    groeten van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met mijn jarenlange bodybuilding tijd is het BMI gebeuren niet de maat waarmede ik mijn vege lijf kan meten. Ergens is een gewicht van 90 kilo wellicht het beste bij mijn lichaamsbouw. We gaan ervoor.

      Verwijderen
  2. Goed gedaan Peter!
    Het is eigenlijk nog best wel veel wat je op een dag eet, maar je beweegt/sport ook veel, dus het werkt gewoon op deze manier!
    Het doet er eigenlijk ook niet toe in hoeveel tijd je zoveel kilo bent afgevallen, het is zaak deze nieuwe eetgewoontes/leefgewoonte vast te houden. Dat is de beste manier om op een gezond gewicht te komen en te blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En nu volhouden maar en ik heb de euvele moed om te zeggen dat dit gaan lukken Jose. Heb mijn streven bijgesteld naar 94 kilo, nog eentje dan....

      Verwijderen
  3. Wauw Peter, heel goed. Het bijzondere van alles is de eenvoud. Niet al die rare afslankkuurtjes, pillen, poeders en weet ik veel, gewoon bewust opletten wat je eet, en genoeg lichaamsbeweging.

    Ehh, heb je nog 10 kilo voor mij???? Hahaha, ik kan dát wel weer gebruiken. Erg, ik weet het, soms net de omgekeerde wereld.

    Lieve groet voor jullie saampjes, Esther.


    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap gedaan Peter. Ook die 4 uren bewegen per dag, da's best veel. En dat je het op die lunch redt tot het avondeten, poeh.

    Volhouden zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterk hoor, ik bewonder mensen met wilskracht!

    MJ

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.