woensdag 28 augustus 2013

Deze pagina echt verlaten?


Een popup die nogal eens opduikt al je weer zo dom geweest bent om op facebook op een linkje te klikken (over afvallen of zo). Ze laten je niet los. Ze noteren je ergens in het verborgene en voor je het weet krijg je later weer popups van dezelfde reclame.

Ze doen me denken aan jehova’s getuigen. Je kunt er lang tegen vechten maar ze komen net als muggen in de nacht toch weer terug. Ze noteren je naam en adres in hun witte boekjes en soms denkt je dat je er van af bent, maar vroeg of laat staat er toch weer eentje met een leerling in zijn kielzog aan je deur te zeuren.

Veel mensen hebben respect voor hun evangelisatiedrang. “Ze doen het toch maar door weer en wind.” Maar men beseft niet dat de jehova’s getuigen dag in dag uit het zogenaamde velddienst uitoefenen voor hun eigen zielenheil. Zij moeten de eeuwigheid verdienende, wij geloven dat Jezus offer voldoende is. Het wachttorengenootschap eist immers van de mensen die lid zijn van deze sekte dat ze uren en uren per week langs de deuren gaan.

Zou dat worden ingevoerd in de christelijke kerken, dan zouden we weleens waar minder leden hebben, maar de tijd om bezig te zijn met zaken die de kerk tot scheuring brengen(genezingen, gaven, krachten, wonderen etc), neen daar zouden we geheel en al geen tijd meer voor kunnen vrijmaken. Uitgeput zouden we onze voeten dagelijks op de bank neervlijen want dat lopen langs de deur is juist voor onze onderdanen een zware opgaaf. Een ding kunnen we in ieder geval leren van deze sekte, dat als je bezig bent met evangelisatie, je geen tijd hebt om met allerhande bijzaken bezig te zijn.

3 opmerkingen:

  1. En als ze niet (meer) langs de deur kunnen schrijven ze brieven. Ik kreeg ooit een hele lange brief. Kon er geen touw aan vastknopen, over heil en verdoemenis, ik wist niet hoe ik het had. Pas de laatste regel stond jehova en toen wist ik pas dat het van hun was. Brief ging gelijk bij het oud papier.

    Het epistel begon trouwens met 'we troffen u niet thuis', maar op het moment dat ze de brief in de bus deden - hand bezorgd, dus niet per post - hoorde ik de brievenbus. Dus dat was een leugen. Maar ze nemen het bij jehova niet zo nauw met alle regels en wetten van God, dus liegen zal bij hen wel mogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha u geen een leuke voorbeeld aan...als mens respecteer ik ze...maar me man staat ze niet te woord ik wel...alleen ik vraag ze gewoon waarom hun niet een bezoekje nemen bij ons in de gemeente...en gaan ze meteen weg

    al hebben hun bepaalde dingen die niet klopen ik probeert beleefd te zijn

    in tegen deel huub ga gewoon bijbel teksten aanhalen
    terwijl dat niet nodig is...in discussie gaan over gods woord is niet goed

    groetjes uit arnhem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wachttoren is één van de grootste leugenmachine's ter wereld. De uurtjes worden overigens nauwgezet bijgehouden. In ieder jaarverslag wordt het totaal aantal "velduren" vermeld, bv 4.442.862 .. Zielige mensen.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.