dinsdag 13 augustus 2013

Jezus redt


Staat er op grote posters langs de wegen in Gouda. En ook: Het bloed van het Lam reinigt van alle zonden. Soms heb ik het idee dat christenen van een andere planeet komen! Ik bedoel maar: men wil de ongelovigen iets zeggen,
iets doorgeven, van iets overtuigen. Maar denkt men nu heus dat deze voor de ongelovigen nietszeggende kreten een buitenkerkelijke nieuwsgierig maken? Ik zal u eerlijk zeggen hoe ik deze teksten las in de tijd voordat ik christen was.

Jezus reinigt van alle zonden. Oh er is een nieuw schoonmaakmiddel op de markt dat de naam Jezus draagt, handig! Of: Het bloed van Jezus? Een nieuwe thriller in boekvorm misschien?

Waarom beseffen christenen niet dat mensen die de Bijbel niet kennen, geen bal, geen jota, geen zier en geen klap begrijpen van dergelijke teksten? Komt het omdat ze zelf van huis uit op zijn gegroeid in een christelijk gezin waar men na het eten altijd over Jezus bloed las? Soms doen christenen mij denken aan een doos eieren waarvan ik niet zeker weet of ze gekookt zijn.

Lieve evangeliserende christenen van Jezusredt.nu, jullie bedoelen het erg goed, daar niet van, maar als je dan toch een dure campagne begint waarbij je overal (waar het bij de wet verboden is) posters op hangt/plakt met teksten waarop de kreet dat onze overtredingen vergeven worden door Jezus, is het misschien dan ook niet handiger om zelf ook de wet niet te overtreden door overal de boel onder te plakken? Ik bedoel: zo geef je geen voorbeeld en logisch dat je dan weer naar Jezus moet met je posterzonden!

Daarnaast: als je dan toch zo nodig Gouda onder wenst te plakken met evangelisatieposters, zet er dan iets op wat de on-Bijbelse, ongelovige medemens begrijpt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.