woensdag 7 augustus 2013

Help er loopt een jongen met borsten bij de Hema

Had hem al zo vaak gezien maar nimmer zo! De jongen met het lange haar had plotseling borstjes, een roze bloesje met pofmouwtjes en een rokje aan.
“Dat is dan zeven euro precies,” sprak hij met hoge stem.

De meeste charismatische christenen zouden direct met zo’n jongen willen bidden voor bevrijding en genezing.
Dat willen ze met de homoseksueel ook. Iemand die lichamelijk ziek is blijft redelijk verdacht en trapt men al snel in het verdomhoekje van de “slechtgelovigen” maar een jongen met borstjes of de homoseksueel zijn ronduit bezeten, in hun denken. Die moeten bevrijd worden.

Dat door de zonde de hele schepping is aangetast en er allerhande afwijkingen en ziekten voorkomen, zowel in de mens als wel in alles dat leeft, dat wil er maar lastig in bij de wonderzoekers.
Iemand als de Apostel Paulus met zijn oogziekte,  Epafroditus, ernstig ziek, Timotheus, met een maagziekte, Trofimus ernstig zie, allemaal kandidaten voor de gebedsteams die in onze tijd als paddestoelen uit de kerkbodem schieten.
Het:”Mijn genade is u genoeg”, wordt nog maar zo weinig geaccepteerd. Groot geloof gaat in onze dagen gepaard met genezing en wonder. Het eenvoudige en bijbelse:”Mijn genade is u genoeg, pruimt men niet meer.

En toch denk ik dat we door van de weg der genade af te wijken, een ernstige fout maken. Het is immers altijd een weg die ons van het kruis vandaan brengt. Ook al ligt de nieuw ontdekte zijweg vol wonderen, het zegt mij niet zo veel.
Even terug naar de jongen met borstjes. Tja, wie durft hier nu iets op te zeggen? Wie heeft hier nu een eerlijk antwoord op? Mag dat eigenlijk wel van God? Bedoel sleutelen aan je lichaam? Van een jongen een meisje maken of andersom? Lastige vragen…

4 opmerkingen:

  1. Hey Peter,na de hele gay pride boot parade besef ik me hoe ernstig deze wereld verdwaalt is...
    Nee sleutelen aan je lichaam kan niet maar gebeurt wel omdat de mens niet z,n identiteit in Christus zoek maar in het vlees en dwaalt steeds verder en dieper af van zijn/haar bestemming..

    lees even het onderstaande stuk op niburu:

    http://niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=5601:de-staat-wordt-de-nieuwe-god&catid=20:het-complot&Itemid=33

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben het met je eens dat de mens de maat der zonden vol zal maken en ik ben zo bang dat wij ook een beste duit in het zakje doen. Die gay parade heb ik geen goed woord voor over. Over het algemeen een smerige manifestatie van Goddeloosheid. Jammer, we hadden liever een opwekking gezien! Ben je gay oké, maar om het zo te profileren is ronduit onwaardig. Ik ken mensen die homoseksueel zijn en dit ook ronduit walgelijk vinden.

      Verwijderen
  2. Hallo Peter, dit onderwerp is niet één van de gemakkelijkste. Ik weet eigenlijk maar één ding, dat ook zulke mensen Jezus in hun leven nodig hebben.
    De wereld is zo verwrongen en ziek door de zonde.
    Ook de vraag...om te sleutelen aan je lichaam, 'Mag dat eigenlijk wel van God???

    Eigenlijk is er zo ontzettend veel wat niet goed of gezond is. Daarom kwam Jezus juist naar de wereld, HIJ kwam om het verlorenen te zoeken. Ook voor een jongen met borstjes, roze bloes en rok aan.
    Voor ieder mens kwam HIJ, en stierf HIJ, niet één uitgezonderd.

    "Mijn Genade is u genoeg". Zit daar niet het hele geheim in??

    Velen vanuit de één of andere kerk/geloofsrichting, beseffen volgens mij niet wat die woorden betekenen. 'MIJN Genade is u genoeg'.

    Niet hun genade, doordrenkt met oordelen, maar Gods Genade in Jezus Christus. HIJ alleen, weet hoe Hij een mensenhart kan aanraken en om te vernieuwen.
    En dat geld voor ons allemaal.

    Peter en Paula, Jezus liefde om jullie heen, en lieve groeten van mij, Esther.


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmm je bedoelt dat een jongen met borstjes even zondig is als de netste kerkganger die elke zondag een euro in het zakje doet? Ik ben zo bang dat je gelijk hebt. Wij meten vaak in zonden en oké ik ben liever een man met borsthaar die zondigt dan een man met borstjes die zondigt en tja, wat is eigenlijk het grote verschil? We hebben alle twee Jezus nodig....

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.