vrijdag 2 augustus 2013

Waar zijn ze in Godsnaam mee bezig?

Warme dag. In de stad liep ik tegen Edje op die mij vertelde (tis of de duvel er mee speelt) er net een serie bevrijdingssessies
op te hebben zitten die hij gevolgd had bij Wilkin van der Kamp.
Die man is net een mug, hoe meer je er naar mept, hoe meer hij terugkomt!
Nu was hij volkomen vrijgezet, aldus Edje.
Ik vroeg hem waar dit systeempje nu eigenlijk staat in Gods woord? Bedoel dat je een serie van acht (als in Edjes geval) of meer van node hebt bij een christen met de gave tot bevrijding om dan uiteindelijk vrijgezet te worden?
Edje wist het niet. Ik ook niet. Sterker nog het is onbijbels. Het is een goedkoop systeempje om mensen aan je te binden. Het is een zelfbedacht, onbijbels, middeltje om mensen de indruk te geven dat ze in een serie bevrijdingsbijeenkomsten langs moeten komen om vrij te zijn van (al dan niet) aanwezige bindingen met het demonische verleden.
“Maar was jij dan met het occulte bezig Edje,” vroeg ik hem. Neen maar er moesten volgens het bevrijdingspastoraat toch banden met het verleden verbroken worden eer dat Edje volkomen herstel kon vinden. “En hoe voel je je nu Edje?”
“Kwee nie, hetzelfde volgens mij!”

Zomaar een gesprekje op de markt om negen uur in de al brandende zon. De woorden die bij mij opkwamen waren:”Wilkin en al die andere bevrrijdingspastors: waar zijn jullie in Godsnaam mee bezig?”

5 opmerkingen:

  1. Moest eerst even à la Wilkin breedmonds lachen, haha. Sorry hoor.. The A-Team, met de A van Abnormaal?
    Plan A: http://www.holdme-jesus.com/2012/05/plan.html

    Mensen, we zijn de weg aan het kwijtraken op deze manier. Enkel Jezus is de Weg. Deze 'bevrijders' geloven dat ook, dat weet ik zeker. Dus; mannen, kappen met die onzin! Het is tijd om op te houden met de goedkope fratsen en systeempjes. Enkel NEDERIGHEID brengt ons aan de voet van het Kruis en aan de boezem van Jezus... Om werkelijk schoon en Vrij te worden hebben we Zijn genade nodig, en alleen Zijn genade.. Oneindig meer dan een gezond en 'vrijgezet' lichaam. Maran-atha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ha wat een gave foto echt leuk bedacht, ik zou hem graag aan deze mannen willen door sturen ( wat ik niet doe ), wel zonder je commentaar hoor. Ben benieuw wat hun verhaal hierbij zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pffffff, beroerd word je hier van......Over misleiding gesproken......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waar zijn ze in Godsnaam mee bezig??? Hallo Peter, in ieder geval niet met de Ware God. Door hun sessies plaatsen ze zichzelf in Jezus plaats.

    Vrijgezet??? Er is maar één die vrijmaakt, onze Heere Jezus. Maar niet op zo'n belachelijke manier.
    Dwaalleer. Meer is het niet. In de naam van Jezus en de duivel trekt aan de touwtjes.

    Ik geloof wel zeker in wonderen, maar nooit op zo'n manier. Vooral als ook nog het geldzakje goed gevuld moet worden.
    Ook je voorgaande stukjes gelezen Peter, en het is zo waar, dat ooit Jezus zegt: Ik heb jou nooit gekend.

    Het is erg warm, maar wel een fijne dag, Jezus liefde en liefs voor jullie saampjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We maken allemaal uitglijders, ik zeker niet in de laatste plaats. Maar laten we er nou geen spelletje van maken, geen systeem, of handigheidje dat in één, zes, of meer sessies geleerd of toegepast kan worden. Zo verwordt de mens tot een soort van node hebbende APK gekeurde persoonlijkheid, die er dan weer even tegen kan.

    Waar is de tijd gebleven dat wij zelf konden bidden als er zaken fout gingen in ons leven?
    Hoe deden christenen het door al de eeuwen zonder deze bevrijdingspastors?
    Hoe komt het dat mensen zich zo door hun gevoel laten leiden en Gods woord dat jou en mij oproept om direct tot God te mogen spreken in gebed door het offer van Jezus Christus niet meer kent en dat men op de knieen zakt bij de bevrijdingspastors?
    Is men het zicht op Jezus dan zo kwijt?
    Zijn we dan weer terug in de middeleeuwen waar de biecht in moderne vorm terug is?
    Ik ben zo bang, zegt Jezus, dat als Ik op aarde terugkom, Ik geen (echt) geloof meer vinden kan....

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.