vrijdag 9 augustus 2013

Evangelie in de oude vorm, wat is het nog geweldig...

Jezus moet je voelen. Geloof is een beleving. Nodig Jezus uit in je leven en je zal merken hoe Hij voor je zal zorgen.
Tekenen en wonderen zullen je deel worden! Kom tot het wonder! Vraag en je zal gegeven worden! God wil je duidelijk maken wie Hij is! Ach de lijst met bijbelse waarheden is in deze tijd niet van de lucht. In onze dagen gaat men vooral op de loop met alles wat we kunnen zien, horen, voelen, beleven en meemaken. Dat gaat voor het ware goed door. Het zalvende van de Martins, het zweverige van de Wilkins, het veranderlijke van de Ouweneels, ach, ik geef er zo weinig voor deze modegrillen in christenland. Geef mij maar Henkie Binnendijk. Dat was voor mij het evangelie in juiste vorm.
Bedankt voor de tip Hans! Bekijk hier wat ik bedoel! 
Wie van de oude wijn gedronken heeft, wil helemaal geen nieuwe want hij weet, de oude is voortreffelijk! Al die goedkope tijdelijke, snel bederfelijke wijntjes, ach, die zijn eigenlijk voor de limonadedrinker. De echte kostbare wijn, is voor de kenners. Proost Henk!

9 opmerkingen:

  1. Henk heeft ook een keer gezegd 'je bent tot geloof gekomen, niet tot gevoel' en zo is het.
    Heerlijke man.

    Bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig zijn er nog echte mensen. Een verademing tussen alle hedendaagse succes-aanbidders die meer met hùn bediening bezig zijn dan met de schapen.
    Bedankt Henk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben toevallig met een boek(studie) van Henk bezig "De tabernakel"..
    Heb jij deze al eens gelezen Peter?vind het echt prachtig

    Grtz Henri

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik meen dat ik hem ergens heb of gehad heb, want met boeken weet je hoe dat gaan kan. Je leent het eens uit en laten we eerlijk zijn, christenen zijn net mensen en menen dat lenen een synoniem is voor jatten. Neemt niet weg dat het een goed boek is maar ehh, maar niet uitlenen....

      Verwijderen
  4. Een prachtige man!
    Het valt mij steeds meer op dat steeds meer christenen de zaak omdraaien: geloof is iets dat vooral JOU tot nut moet zijn, het moet bij JOU goed voelen, JIJ moet er profijt van hebben, God moet JOU dienen (genezing, voorspoed, welvaart....). Volgens mij is het juist omgekeerd: wij horen GOD te dienen, wij zijn er voor ZIJN eer, wij mogen HEM liefhebben met heel ons hart, ziel en verstand. Dát is het geloof waar ik me aan vasthoud.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jose ik besef hoe langer hoe meer, dat de hedendaagse sprekers in de media die het nu maken, een evangelie brengen dat een leugen is vermengt met waarheid. Men spiegelt iets voor dat niet is en naarmate de tijd verstrijkt, ben ik bang dat aan het einde van deze glijbaan de duivel zit met open muil. Ik klink nu erg reformatorisch, maar ik meen het zeer wel. Het is een mengeling van heel veel Oosters denken, gevoelsgodsdienst (noem ik het maar) en een algeheel beeld van God schetsen wat enkel en alleen om fantasie gebaseerd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vond het een geweldige spreker, vooral op de EO-jongerendagen van vroeger!
    Ik mis hem nog steeds, maar ja, bij iedereen gaat de leeftijd op een gegeven moment toch een rol spelen....
    Waar is tegenwoordig het simpele, maar blijkbaar voor bijna iedereen heel moeilijke geloof, zoals dat in de Bergrede staat?
    Duidelijker kan toch niet? Waarom dan al die bijbelstudies?
    Het is aan de kinderen geopenbaard en voor de verstandigen verborgen gebleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eens Ger een goede spreker, geen geklets, maar evangelie en verder geen gezeur. Welkom hier en bedankt voor je reactie...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.