dinsdag 25 juli 2017

Hondenhemel

Je zoekt je te pletter waar je de 12e leesbril hebt gelaten. Wat denkt je?
Heeft die hond hem op! Een tijdje geleden had Barry al een heel nieuw testament opgevreten enkel Openbaring was nog heel. Wat de vraag opwerpt of honden naar de hemel gaan? Het woord van God zit in ieder geval diep in de hond, of mag ik dat zo niet zien?

Velen beweren dat honden geen ziel hebben? Ik heb er geen verstand van, wel dat ze een eigen karakter hebben en dat ik ook deze hond die 2.5 jaar geleden op 15 jarige leeftijd overleed, onwijs mis. 

Nu kan ik mijn leesbrillen wel vinden, doch mis de hond weer. Tis altijd wat! De Bijbel spreekt nergens over de verlossing van de dieren. Wel over het vallen van de complete schepping door de zonde van de mens. Dus is het dan zo vreemd om te hopen dat die schepping en ook Barry ooit bevrijd zullen worden? Misschien toch niet. zeker niet in het licht dat de schepping bevrijd zal worden. Dus waarom zouden de dieren wel meedelen in de straf maar niet in de genade? Leg mij dat eens uit!