dinsdag 11 juli 2017

Mollengevecht


Nou ja, eigenlijk is het geen dansen maar vechten. Op het eerste oog lijkt het of ze aan een wals beginnen maar het gegrom en de rare pasjes verraden
heel snel dat het om een gevecht gaat. Hoewel sommige mensen tijdens het spel der liefde ook zouden grommen heb ik er geen ervaring me dus blijf er wijselijk buiten. 

Ze doen maar “an”. Ze verdragen geen anderen mollen in hun territorium en zullen deze maar al te vaak aanvallen. Behalve in de paringstijd want er moet nu eenmaal voortgeplant worden.

Derhalve zie je wel eens een mol liggen langs de weg en vraag je jezelf wellicht af, wat er aan de hand is dat het beestje zo schielijk de pijp aan Maarten heeft gegeven?
Soms is dat een gevecht met een rivaal. Bij ons in de tuin is favoriet geloof ik. Gangenstelsels waar Jacoba van Beieren bij in het niet valt. 

De enige manier om de mollen te verjagen is een cd opzetten vlak bij een hoop en Andre Hazes of Marco Borsato.

Dus als u deze laxerende muziek bij ons hoort klinken, weet dan dat de mollen weer bezig zijn en dat het niet mijn persoonlijke smaak is maar nood breekt wet. Ze doen me overigens denken in deze houding aan twee predikanten die de gemeente wensen te zegenen maar ze hebben mot over wiens beurt het is en zijn slaags geraakt. 

Ach, niets menselijks is ons vreemd…..