vrijdag 5 juli 2013

Gelukkig zijn...

Gisteren, een jongen nog en zij eigenlijk een meisje. Ze liepen hand in hand het stadhuis binnen. Grote plannen dat zag je zo,
hun ogen glinsterden in het doorbrekende zonnetje. Jij als 52 jarige man, kijkt ernaar en geniet ervan. Laten we de boel bovenal positief blijven zien. 35% gaat weer uit elkaar zeggen de statistieken, maar aan uit elkaar gaan, daar dacht men nu niet aan. Ze waren juist zo blij met elkaar! Las in een wetenschappelijk magazine dat onze hersenen een geluksstofje aanmaken bij de liefde. Een soort hormoon dat onze band met elkaar versterkt. Dit stofje maakt de receptoren in ons brein ontvankelijk voor een sterke verbinding met elkaar. Als mensen scheiden en opnieuw huwen is het geluksstofje nog wel actief, maar veel minder. Bij een derde huwelijk is het stofje nog kariger aanwezig. Wonderlijk! Zou de bijbel dan toch gelijk hebben als het over scheiden gaat?
 Daar dacht ik aan toen ik ze het oude stadhuis binnen zag wandelen. En nu maar hopen dat ze emmers vol geluksstof mogen aanmaken. Mijn zegen hebben ze.

5 opmerkingen:

  1. leuk om zo'n stel te zien...en u heeft helemaal gelijk...toen we niet de heer in ons leven hadden wisten we niet echt de waarde van gehuwd blijven

    maar als je voor de tweede keer trouwt..
    ik denkt dat je nuchter trouwt

    ik hoop dat de heer hun vele gelukkige jaren
    brengt...groetjes soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pijnlijk onderwerp, maar kan het beamen. Begrijp dan ook niet dat hele volksstammen van de ene in de andere 'relatie' stappen. Onmogelijk toch?
    Bij mij zit dat stofje niet meer in de hersenen, maar diep in mijn hart...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk blijft dit jonge stel voor altijd zo blij, en gelukkig met elkaar.
    En om de woorden van Hans te gebruiken.
    Ook hier zit het stofje diep in mijn hart.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.