maandag 30 oktober 2017

Deel 3: De verwarring rond de ontactische God


Ik mocht honderden van dergelijke diensten meemaken omdat ik
jarenlang in zekere gemeenten “kerkte” waarin het vrij algemeen was dat men tegen het einde van de dienst wat “wonderen” deed. Mensen werden naar voren geroepen onder een zacht emotioneel stukje muziek, waar de voorganger met je in gebed ging. 

Nimmer heb ik één wonder gezien welke te controleren was. Veel verborgen pijnen en klachten maar nimmer een man zonder benen weer gezond op de been, of iemand met de ziekte van Down die plotseling een chromosoom minder had.

Thea werd “genezen” van slechthorendheid en was maar net van het podium geklommen onder het uitroepen van:” de Heer heeft voorzien en genezen, toen ik haar in mijn onschuld feliciteerde met haar ontvangen gehoor. Dat ging ongeveer zo:
“Wat fijn Thea dat je weer goed kunt horen.”

“Wat zeg je?”
(ik iets luider)”Wat fijn Thea dat God je oren heeft geopend.”
“Wat zeg je?”

U begrijp het al, ik zal er verder over zwijgen doch de suggestieve werking is bijna altijd verantwoordelijk voor dergelijke “genezingen”. 

Uiteraard kan God genezen, doch Hij doet het helaas zo zelden. Waarom niet, heb ik geen antwoord op, doch ik zou liegen als ik iets anders zou beweren dat wat ik in al die jaren gezien heb, niet veel anders is dan op zijn best een stuk suggestieve werking, van een mens die zo hunkert naar genezing dat het binnen de scene gelijkt op een waarachtig wonder, doch het is van korte duur.


Waarom geneest God dan niet? Geen idee. Wat zou er gebeuren als Hij plotseling over de hele aarde mensen zou genezen? Dan zouden wij wellicht de vraag stellen: waarom gaan er nog mensen dood? 
Dan zou Hij ook dat voorkomen en dan komt de vraag op: waarom doet Hij niets aan de veroudering van het lichaam? En zo vallen we van de ene vraag in de ander en begint het steeds meer te gaan richting de nieuwe hemel en aarde, met een nieuw onsterfelijk lichaam dat nooit ouder wordt en nimmer ziek kan worden, en laat dat nu net zijn wat Hij in ieder geval zeker wel wenst te vervullen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.