donderdag 28 september 2017

Honden in de hemel



Onze Jip is al weer vier jaar dood en toch denk ik vaak aan hem.
Hebben honden een ziel? Geen idee. Zal het eens aan een dominee vragen. Maar die hebben meest geen honden, dus wat weten die ervan!

Wat ik wel weet is dat alle leven uiteindelijk terugkeer naar de bron. De dierenwereld viel mee in de zondeval en het zou niet redelijk zijn als deze onder de vloek blijft nu wij (de daders) bevrijd zijn.

De Bijbel leert ons dat de hele schepping zucht en steunt als een vrouw in baringsnood. De bomen, de dieren, de mens, de aarde, ja het hele universum is ontwricht. Hele sterrenstelsel botsen op elkaar in de ruimte en laten oerkrachten los die geen mens ooit kan bevatten.

Goed, even terug naar Jip. Ik hoop dat ook dit lieve schepsel ooit met ons verenigd zal worden. Hij vrat eens een halve Bijbel op, dus het woord Gods zit dieper in hem dan in menig christen. Daarnaast heeft hij ook een geheel gehoorapparaat verzwolgen, omdat de bittere smaak van oorsmeer hem blijkbaar zeer welgevallig was.

Aangezien het geloof uit het gehoor is, heb ik hoop want na het opvreten van een (a 1100 euro) gehoorapparaat mag ik aannemen dat gehoren en geloven bij deze lieve schat van een hond 100% wordt bevonden door Petrus.

We zullen zien….