vrijdag 8 september 2017

De ware gelovige

God is veelkleurig

Tijdens het bidden dacht ik na over de verschillen tussen gelovigen in Christus.
Dan komt er een heel lange lijst voorbij waarbij uiterst zwart en kleurige, fleurige tinten je deel worden. Is dit nu wel de bedoeling van de Heer geweest? Had Hij het niet zelf over de eenheid en dat de wereld ons daaraan zou herkennen? Wat is er een ogenschijnlijke verdeeldheid onder christenen!

Maar toen ik er wat dieper over nadacht begreep ik dat onze God veelkleurig is. Kijk eens naar de schubben op de vleugels van een vlinder. Van uiterst zwart tot helgeel, oranje/rood, enfin een heel kleurenpallet aan tinten en ze behoren allemaal bij die ene vlinder.

De ene schub kan niet zeggen: ”ik ben een betere want ik ben zwart of geel of blauw.” Dat zou ronduit dom gekletst zijn. En toch maken wij christenen ons er dikwijls schuldig aan. Die gedachte dat de kleur waar jij je bij thuis voelt de ware tint is.

Geloof mij: het is een leugen.