zaterdag 16 september 2017

De christelijke forums op facebook



Laat ik daar eens lid van worden want dat moet toch wel de fijnste groep kunnen zijn op
heel facebook, dacht ik. Meteen na het drukken op het knopje om lid te worden kwamen er drie vragen die ongeveer zo klonken: Waarom wil jij lid worden van onze groep?

Hmm, dat klonk al niet als een hartelijk welkom me dunkt. Vraag twee maakte het nog doller en klonk: wat denk jij te kunnen betekenen/toevoegen voor onze groep? Ik moest even een stuk ergernis wegslikken, want dit is beslist niet het welkom dat men mag verwachten op een dergelijk forum.

De derde vraag las ik al niet eens meer, want als dit een christelijke groep is, dan pas ik.
Ben zo blij dat de Zoon van God niet dergelijke regels hanteert. Stel je voor dat je tot Hem bidt en Hij geeft als antwoord: Wat denk jij voor Mij te kunnen betekenen en dan nog eens wat, wat wil je eigenlijk van Mij?
Geen hartelijk welkom me dunkt. Dat haalt de fut er wel uit om je aan te sluiten.


Geloof mij christenen zijn vaak niet de meest hartelijke mensen