zaterdag 20 juni 2015

Dagboek zondag


Ik kreeg van een kennis een mooi doosje met daarin twee verchroomde ballen. Ze maakten een vrolijk geluid als je ze bewoog of schudde.
Ik had meteen al een vreemd gevoel over deze, bij nader inzien, ballen uit het Oosten. Maar je wil niet achter elke boom een duiveltje zoeken, dus zolang de schenker van dit kleinood nog op visite was en zijn koffie dronk, zat ik enthousiast met de ballen uit het Oosten wat te klingen en te klongen. Maar  lekker zat het me in het geheel niet.
De een deed “kling” de ander “klong”. Ik dacht wat een grappig geschenkje is dat en las in de gebruiksaanwijzing dat het de bedoeling was om de ballen in je hand te nemen en ze langs elkander te laten ronddraaien onder vrolijke en rustgevende geluidjes, die uit de ballen opwelden. Het zou de gebruiker bewust maken van zijn innerlijke zelf en diepe rust geven en ontspanning.
Zodra de vriendelijk gever  weg was, kroop ik achter de pc en zocht op het internet. Ik wist niet precies wat ik moest intypen in Google maar deed op goed geluk “yin yang ballen ballen” en jawel! Daar waren ze al.
Deze ballen zouden de gebruiker, die ze al klingelde en klongende in zijn hand moest laten ronddraaien, een innerlijke rust, een gezonde geest, een goed geheugen en bij regelmatig gebruik kan zelfs genezing of verbetering optreden van spijsvertering, spieren, beenderen, hersenen, hyperventilatie en bovenal het seksleven in hogere sferen brengen.
Ik liep naar de Stolwijkse vaart die achter ons huis doorloopt en smeet ze er in. Met een laatste “kling” en “klong” zonken de occulte ballen uit het Oosten weg in de zompige veenbodem van ons Nederige Landje. Nimmer heb ik meer beseft wat een voorrecht het is om een Levende God te mochten kennen in Zijn Zoon Jezus Christus, in plaats van je vertrouwen te moeten stellen op een paar vaag klinkende ballen.