woensdag 3 juni 2015

Dagboek donderdag

Vandaag wil ik de motormaaier even een goede beurt geven. Nieuw bougietje en even de messen schoonmaken etc. Zet het geval buiten en vul eerst de benzinetank. Druk zoals gebruikelijk een paar keer op de choke.
Trek vervolgens aan het touwtje maar helaas, hij doet niks. Pomp nogmaals wat benzine in het geval en trek vervolgens een keer of tien, maar neen, hij start niet.
Na de bougie en de sproeier er ontelbare keren te hebben uitgedraaid en vele vele kilometers touw uit het apparaat te hebben getrokken voel ik me uitgeput als een Sumo worstelaar na de wedstrijd.
Dan komt Paula naar buiten en stelt de intelligente vraag:”Doet hij het niet?” Dit is het moment dat er iets onder mijn schedelpan ontploft. “Neen, natuurlijk doet dat loeder het niet,”Brul ik, “Dacht je soms dat ik hier voor mijn lol een kwartier aan dit touwtje sta te sjorren?” Geef het geval, om nog wat extra kracht bij mijn woorden te voegen, een flinke trap na met mijn klomp.
Paula zegt niets en loopt naar binnen. Loop, boos op de maaier en op iedereen behalve op mijzelf, de schuur in om wat stoom af te blazen. Krijg natuurlijk na een half uurtje spijt van mijn verbale actie en ga weer naar buiten. Paula zit inmiddels voor het raam en knikt alleen maar vriendelijk. Besluit om nog maar een poging te wagen. Wonder boven wonder doet hij het en pruttelend als van ouds, ik test schouderophalend de maaimachine op ons gazon. Halverwege ons gazon begint de maaier een vreemd reutelgeluit te produceren en slaat vervolgens af. Wat nou weer? Draai de maaimachine op zijn kant en ontdek een complete panty, welke vermoedelijk van de waslijn is gevallen, in de messen. Krijg met veel gepeuter en diepe zuchten de panty uit de messen maar je voelt het al aankomen: Hij doet het daarna weer niet.
Geloof dat ik nu pas goed door begin te krijgen wat het betekend dat de mens in het zweet zijns aanschijns de aardbodem moet bewerken.
P.s een groep mensen uit de kerk op weten te trommelen om Old Shats woning op orde te helpen maken, het is te veel voor één man alleen.