zondag 1 maart 2015

Koning zijn

Koester jij nooit eens de gedachte de machtigste mens op aarde te zijn? Kom, kom, we zijn bekenden onder elkaar en je behoeft je niet te schamen.
Meen dat als ik het voor het zeggen had, dat zaken dan een stuk beter zouden gaan op dezer aardkloot.
Oh u hebt die gedachte nooit? Daar hoor ik van op dan.
Ik voor mijzelf wel als ik eerlijk ben. Ik zou ten eerste de oorlog afschaffen, en het geweld. Maar ja, hoe pak je dat nu aan in een wereld waarin mensen elkaar naar de strot ...vliegen? Ze de kop afhakken, lijkt mij een contradictie omdat je nu juist van dat geweld af wil zijn.
Zou ik het wel zoveel beter doen dan de anderen? Ben zo bang van niet!
Vraag mij oprecht af of wij het geval mens, niet meer moeten bezien als een totaal plaatje. We falen allemaal. We liegen, bedriegen, stelen misschien of bedonderen de boel. Oh u niet? Wel dan zou u misschien wel die koning of koningin zijn waar we op zitten wachten. Hoop dat u het wel gelukken zal. Dat regeren zonder brokken te maken en bokken te schieten. U zal de eerste zijn in de wereldgeschiedenis die dit lukt maar, proberen mag. Enkel ben ik zo bang dat u zichzelf niet goed kent.
Misschien vergis ik me.

Ik meen dat geen mens in staat is deze aarde te beheren. Enkel Hij die te komen staat. Wij proberen het al duizenden jaren en kijk nu eens eerlijk in het rond. Ziet u verbeteringen? Ziet u zaken die hoop geven?