donderdag 30 november 2017

Vrijdag 01-12 Opa koopt smartphone


Ik moet er nu toch aan geloven. Het is
te onhandig om steeds via rooksignalen berichten over te brengen en dus deze week een smartphone aanschaffen voor het gemak en deels ook voor het noodzakelijke. 

Dus op de valreep toch over de drempel. Fijn dat Maarten van het gezelligste warenhuis het even voor mij in orde maakt, want die heeft verstand van dergelijke en ik ben wat dat betreft een holbewoner compleet met knots, die communicatie liefst via een geringe knotsslag tot stand brengt om zaken duidelijk te maken. Vandaar dat veel van mijn vrienden ook met kneuzingen en allerhande blauwe plekken rondstrompelen na een gesprek met mij.

Ik zag al wel dat er net als op mijn laptop allerhande icoontjes opzitten waarmede je een snelkoppeling maakt naar hoe wat en waar er hoop dat er ook eentje bijzit die je direct in verbinding stelt met de hemel, maar daar zal de boel wel chronisch in gesprek zijn, de Schepper heeft het nu eenmaal druk met al onze vragen of Zijn beltegoed is op, dat kan iedereen overkomen.

Gelukkig is er Eentje die al heeft voorzien en betaalt om met Hem in gesprek te komen. Het lastige is altijd dat Hij zo weinig terugzegt. Nou ja, je hebt spiritueel begaafde mensen die Hem overal horen. Als ze een komkommer snijden, de koelkast opendoen, een ui schillen compleet met traan in de ogen. Ik blijf er verder buiten, bij mij werkt Hij niet zo. Ik praat, Hij luistert. Ik meen dat dit voor de meesten van ons  herkenbaar is. Maar ook dat is fijn. Spreken is nu eenmaal zilver doch zwijgen (lees luisteren) goud).

Las op internet: Je lever is een belangrijk orgaan, maar het is ook een bijzonder orgaan. Hij is namelijk in staat om weer aan te groeien en uit te groeien tot een volledige lever als deze gedeeltelijk verwijderd is. Het is dan wel belangrijk dat het overblijvende deel van je lever gezond is. Je lever kan bovendien nog heel lang zijn werk blijven doen, als een deel ervan (bijvoorbeeld door ziekte) niet meer functioneert. De lever heeft dus een enorme reservecapaciteit. Acht cm kanker is dus nog geen reden voor de lever om er de brui aan te geven. Nou, dat weten we dan ook weer.


Er is wellicht nog tijd en ik bid dat ik hem goed mag gebruiken om datgene te doen waarvoor wij allen op aarde zijn. Liefhebben, het hoogste goed waaruit alles is ontstaan en wat tot in eeuwigheid zal voortbestaan.