zaterdag 4 november 2017

Digitale saveseks


Ooit vonden wij het ver gezocht dat er
ooit een teken (noem het van mijn part systeem of appje) zou komen zonder welke de moderne mens geheel buiten het normale leven zou vallen, als hij/zij er niet in meeging. Ik kan u verklappen dat we er middenin zitten.

De beschaafde mens wordt geleefd en kan niet anders dan meegaan of buiten de boot vallen. Ik zal een klein voorbeeld geven hoe vrij u en ik werkelijk zijn in dit beschaafde land.
Nadat ik de huisartsenpost verlaten had vanwege en bezoekje om gezondheidsredenen, kreeg ik van mijn lieftallige arts een berichtje dat ze mij toch in haar systeem gekregen had, en dat ik nu alles, alles, alles kon opvragen over mijn gezondheidsverleden. 

Alsof ik reeds dement ben en zelf niet kan onthouden waarom ik twee keer bijna overleden ben, maar dat ter zijde. Het linkje naar de huisartsenpost er keurig bij dus ff klikken en ik kon mijn gegevens inzien.
Fout! Eerst inloggen via een overheidskanaal met mijn digi d code. En dan, en dan, en dan, om uw gegevens te op te vragen even de QR-code met scannen, pas dan kom je bij je eigen gegevens. Handig. Maar Petertje bezit geen mobiel, laat staan een I phone met apps.

Je zult meegaan met de tijd en anders val je buiten de boot. Je moet kopen, kopen, kopen en alles wat ze uitvinden aanschaffen, anders doe je niet meer mee.


Hoezo vrije westen. U en ik worden elke dag meer zaken in de maag gesplitst en doe je niet mee, dan is het over en uit. Eigen schuld. De ouderen onder ons worden steeds meer in het hoekje van de derderangs burgers gestopt. 

Nog een korte tijd, dan zal het net zich verder sluiten en u en ik geen enkele zeggenschap meer hebben over ons leven. Om dan kindertjes te krijgen behoef je enkel elkaars I phones even op de trilfunctie tegen elkaar te houden om klaar te komen. Enkel wel even de digitale saveseks app downloden en je zit goed….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.