dinsdag 7 november 2017

De digitale huisarts

Worstelen met de digitale huisarts

Nog altijd tobben met zware maagpijnen en dyclofinac helpt voor de pijn, doch twee 50mg zijn net te krap dus ik mail de huisarts of ik er drie mag lanceren?

Ze schrijft me dat dit gerust kan. Doch of ik haar niet meer via de mail wil benaderen maar via de nieuwe site, u weet wel waar je via de digi D code in moet loggen en alsof dit niet veilig genoeg is (voor de belastingen en al de gegevens van ieder mens in ieder geval wel) ook nog een Q code die je via je I phone moet scannen om erbij te komen.
Nu dus ook om de huisarts te benaderen. Gemakkelijker kunnen ze het niet maken! Doch mensen zonder mobiel ehh, tja….
Dus ik mail: Ja dat is handig als je geen mobiel bezit en via je mobiel de
QR-code moet scannen om bij je gegevens te komen of vragen te stellen.
Sorry maar wat ik niet bezit, kan ik ook niet geven en ik wil geen mobiel aanschaffen dus ik zal u
via de mail niet meer lastig vallen en als ik vragen heb wel een afspraak maken voor een consult.

Een groet Peter

Het antwoord van de arts: Als je geen mobiele telefoon hebt kan ik toch van de sms-functie gebruik maken.
Ook als u geen mobiele telefoon heeft kunt u gebruik maken van de sms-functie. U ontvangt dan een gesproken sms-bericht op uw vaste telefoonnummer.
Zou het toch lukken?
Vriendelijke groet
Ik zoek ongeveer 10 minuten op de site en kan het nog steeds niet vinden, dus ik mail de arts weer: Sorry met respect het wordt me een te veel gepuzzel.
Bedankt voor de moeite maar puzzelen is nooit mijn sterke kant geweest.
Ik bel we als ik vragen heb, zolang dat tot de mogelijkheden behoort want al die nieuwe snufjes zijn zelfs voor iemand als ik die dagelijks met de pc werk nogal omslachtig en dat is wel het laatste waar mensen op zitten te wachten als het om pijn of ziekte gaat. Succes met de nieuwe site.
Peter

Weet je, ik mis in dit alles de klantvriendelijkheid zo. Het stukje service van artsen, banken, zorgverzekeraars etc. Nog even en wij krijgen slechts via de mail, de I phone, de sms functie, of via facebook, instructies hoe je jezelf moet reanimeren of opereren. Techniek is mooi hoor, doch men is reeds lang uit het oog verloren dat de techniek er behoort te zijn voor het gemak van de klant, en niet andersom.

Klant was ooit koning, nu is het een stakker die zich door sm-jes, Q codes, app-jes en ander geleuter heen moet worstelen om een beetje service te krijgen, waar hij ook nog veel voor moet betalen.
Om kort te gaan, de service van de diensten om ons heen, worden met de dag duurder en slechter.