maandag 19 juni 2017

Ze bedoelen het goed, zeggen ze

Bij ons in de straat is geloof ik een heel goede post om gelden in te zamelen.
Ik ben voor goede doelen, zolang het dan ook bij de desbetreffende mensen terecht komt. Derhalve hebben wij jaren zes adoptiekinders gehad bij Woord en Daad tot ik zag dat de meneer aan de top een kleine 6 keer meer verdiende dan de mannen met zweet op de borst in de bouw. 
Op mijn vraag hoe dat zat bij meneer Lock, kreeg ik als antwoord dat de arbeider zijn loon waard is. Heb hem verteld dat hij dat loon dan zelf maar moest betalen ook. Elke week staat er weer een goedbedoelende lieverd voor de deur met een bus met een slotje, want ze vertrouwen de collectanten niet. Zo de waard is vertrouwt hij immers zijn gasten. Dan weet u waarom ik niets geef aan dergelijk directeuren. Sorry collectanten jullie zijn top, maar de mannen aan de top zou ik gaarne in de boksring uitbetalen wat hen toekomt.....