zondag 25 juni 2017

Sport



Ik houd ervan. Om te doen wel te verstaan en niet om naar te gaan
zitten kijken. Nou ja, tennis vind ik wel aardig om te zien. Nee, niet enkel vanwege de wulpse billen die je wel ziet als tennisrokjes opwaaien, maar meer om de kreun, die dames bij het meppen tegen het balletje geven. Opwindend vind ik. Laten we het op een rare afwijking mijnerzijds houden. Ik zou hem niet gaarne inruilen voor de uwe.

Voetbal is de sport voor het klootjesvolk. Ik hoor daar gaarne bij, begrijp mij goed maar ik heb nimmer één wedstrijd bekeken. Nou ja, eentje, en toen wist ik het zo ongeveer wel. Bier, schreeuwen, borrelnoten, oranje vlaggen, spelers en supporters die roepen dat ze gewonnen of verloren hebben, zonder een poot uit te steken want dat doen die 11 jongens met hun 22 benen me dunkt.

Boksen is de sport van de agressieve mens. Je beeld je er zo lekker bij in dat je in de ring staat met je werkgever en hem nu eindelijk eens tegen de vloer mag meppen. Heerlijk toch!

Golf en tennis zijn de elite sporten.
Veel VVD stemmers. Dames met wulpse billen en veel geld en dat proef je terug. Je leest het in hun ogen als jij als oud Bodybuilder voorbij komt. Lekker, beetje oud, wat ordinair doch, te licht bevonden.
Hij met zijn golfballen en zijn golfstick, zijn collega directeur met vette Mercedes of Audi onder de kont, samen op de baan van hole tot hole. Ze zien jou wel maar meer als ass hole. Ach ja, de verkeerde auto, de verkeerde motor, de verkeerde kleding, het verkeerde merk zonnebril, eigenlijk kun je van een dubbeltje geen kwartje maken, zo simpel ligt dat.

En toch kijk ik graag naar tennis. Ook de ouder dames hebben iets lekkers. Overrijp maar toch met een zeker elan. Ik zou er wel eens een willen vasthouden. Maar ja, dat zijn puur weer gedachten van een telg uit het klootjesvolk. Blijft verrekte jammer dat ik niet om voetbal geef. Op deze manier hoor ik nergens bij. Nou ja, misschien ballenjongen. Maar dat klinkt weer zo pikant...