maandag 26 januari 2015

Met de afdeling voor nabestaanden

Met de afdeling nabestaanden van de ING Bank
Tot onze spijt zijn de wachttijden langer dan gemiddeld……(12 minuten later)
“Ja met de Vroes
“Ik wilde vragen of de rekening van mijn overleden vader al vrij is gegeven.”...
“Ga ik even voor u kijken wat is het adres en de geboortedatum van uw vader?”
“Dus je roept dat in de hoorn en de man mompelt met collega’s. “Is het goed dat ik u zo terugbel dan zoek ik het even uit?” Ik bel u over 3 minuten terug.”
2 uur later
“Ja met de Vroes ik heb het uitgezocht hoor maar uw papieren zijn incompleet.”
“Maar meneer de Vroes ten eerste duren die minuten van u wel erg lang en ten tweede heb ik reeds 4 maal contact gehad met de afdeling nabestaanden en na veel gedoe eindelijk de benodigde papieren van u gehad. Ik ben ermee naar kantoor in Gouda geweest en die vertelden mij dat het prima, prima, prima was en nu zegt u weer dat het niet compleet is wat mis ik dan?”
“Het formulier waarin uw zussen mee moeten tekenen om alles vrij te geven.”
“Ja maar dat hebt u toch van de notaris kosten a ruim 800 euro?”
“Jawel maar niet van de postbank.”
“Ja maar die heb ik toch verzonden?”
“Ja enkel waarin u zelf tekende er is er nog een waar uw zussen ook moeten tekenen.”
“Dus er is nog een apart papier?”
“Jawel meneer.”
“Waarom stuurde u het dan niet mee met de papieren die ik opvroeg om de rekening te beheren vorige week?”
“Man zucht diep en weet het niet, maar belooft het nu direct te mailen. Over 3 minuten in uw postvak in meneer.”
Twee uur later, nog niets.
Voel vreemde maar stellige aandrang Van der Vroes naar de eeuwige jachtvelden te helpen, maar zal wel niet mogen zonder benodigde papieren.
Naar het kantoor waar een allerschattigst meisje met zwart haar mij helpt en het benodigde papier even uitprint want je kan het zo van de site downloaden. Weten de medewerkers van de Nabestaanden dat niet? Nee, ze bestaan slechts na.
Eindelijk de benodigde papieren.
Even bellen met de Postbank.
“Ja met de Knutter.”
“Is de Vroes er niet?”
“Nee is even in gesprek meneer wat kan ik voor u doen?”
Dus je lepelt weer je verhaal van 20 minuten op en vraagt of het nu goed komt.
“Enkel als uw zussen een rekening bij de postbank hebben meneer, anders moeten we een kopie van hun ID kaart hebben om de rekening vrij te geven. Iedereen kan wel zeggen dat ze uw zussen zijn: haha, een grapje meneer. Maar even zonder dollen, kopietjes graag.
Nu pas begin je te begrijpen waarom de ramen van de postbank altijd stuk zijn van het kantoor en waarom mensen het pand met bakstenen bewerken in de nacht. Weten de medewerkers van de afdeling nabestaanden niet dat mensen gek worden van al deze vreemde regels die steeds ten dele worden verstrekt zodat je altijd achter de feiten aanholt?
Nee ze bestaan slechts na……