zondag 18 januari 2015

Darwin en stambomen

Wat leuk is vind ik, is je stamboom langs gaan en zien wie je voorvaderen waren. Nu zocht een man met dezelfde achternaam
als ik al eens op de naam: De Mooij, en kwam uit bij lakenverkopers in de middeleeuwen.
Toen ik zelf een onderzoek begon, liep het anders. Geheel anders.
De naam de Mooij kwam vanuit de Mooier, wat zijn grondslag vond in de tittel: de Pooier. Dus uiteindelijk kwam ook ik bij de lakens uit, enkel niet als verkoper doch er tussen.
Daar eindigde mijn onderz...
oek niet, want dat is nu het handige van het www, je kunt er van alles vinden. Ik ging zover in de tijd terug dat mijn stamboom weer tot een boomstam verwerd.
En als u dit hele verhaal nu maar gek vindt, (en die vrijheid heeft u) dan moet u wel beseffen dat op onze scholen nog altijd vrijuit wordt geleerd, dat wat ik u als voorvader laat zien, volkomen waar is.
Hoewel de volkomen dwaling van Meneer Darwin als de bekende paal boven water staat, geloven massa's mensen er nog heilig in.
Dan moet je toch wel een heel groot geloof hebben hoor! Groter dan het mijne.