donderdag 3 augustus 2017

Dag kleine meid

De kaartjesverkoopster van de draaimolen. Jong geleerd is oud gedaan en hoe waar is dit! Nou ja, je ze verkocht niet, ze inde slechts de muntjes maar ook dat is leuk.
Winkeltje spelen in het groot. Daar deed ze me aan denken. Dan gaan automatisch je gedachten terug naar mijn eigen jeugdjaren met mijn zusjes. Voor pa en moe het beter vonden te gaan scheiden dan. Daarna ontstond die breuk, die scheuring die nimmer gedicht werd. Kinderen zijn immers altijd het kind van de rekening in dergelijke.

Ik zie ze nog voor me, op spillebeentjes achter hun plastiek kassa met grutterswaren. Zakjes, pakjes, een klein keukentje erbij met esbitsteentjes die je aan kon steken en dan maar klooien in minipannetjes, klodders stroop en meer aan te branden etenswaar. 

Ach, tis allemaal herinnering, daar doen we dan ons hele leven maar weer mee.

Dag klein meisje achter de grotenmensen kassa. Dat je een mooie jeugd mag genieten met veel winkeltje spelen, suikerspinnen en andere zaken die je een basis geven om voor te leven….