maandag 13 februari 2017

Ik heb geen crimineel verleden (helaas)


Ben ik nu wel interessant genoeg als christen? Je hoort, leest en ziet vaak dat mensen met een verleden dat verre van netjes is,
nu in het volle licht worden gezet. Ze schrijven boeken, komen op de televisie of op de radio. Allemaal omdat ze mensen hebben bedonderd, vermoord misschien of op zijn minst mishandeld. Het waren de pestkoppen van school en behoorden bij de groep die een hele wijk terroriseerden.


Allemaal smulwerk voor de hedendaagse gelovigen die zwijmelen bij hun verschijning. Ze krijgen zendtijd of spreekbeurten in de kerken. Van mij zouden ze moeten zwijgen. De oude vrouw die heel haar leven heeft gebeden voor haar kinderen en later voor haar kleinkinderen, zou ik op het podium zetten. 

Het kind dat op school gepest wordt en toch blijft vertrouwen in de Schepper, zou ik ook gaarne horen. De pester mag zijn kop houden.  Maar de kerken, de media etc. geven nu juist die pestkoppen, moordenaars, aanslagplegers, fraudeurs en andere figuranten die de wereld tot een plaats vol pijn maken, een platform alsof ze Sinterklaas zijn. Men is ervaringsgeil geworden. Een vreemde zaak me dunkt. Van mij kunnen ze een draai om de oren krijgen en verder: kop houden…..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.