zaterdag 4 februari 2017

Hemels appje


Nog niet zo heel lang geleden gebruikte de mensen een rozenkransje om de hemel te “bellen”. Meestal “draaiden” ze
het nummer van Maria, een zoet lief nummertje. Maar ook probeerde men de Schepper zelf aan de draad te krijgen, wat niet gelukte want Hij nam nooit op. Pas veel later vond men het mobieltje uit, waarmee mensen elkander opbellen, want de Schepper ging weer eens niet met de tijd mee en had er geen.

Ik kreeg van mijn buurvrouw een eindje verderop in de straat een zilveren rozenkransje. Niet omdat ik katholieke ideetjes zou hebben, maar meer omdat zij wel een mobieltje heeft en ik ouderwetse bal gehakt weer niet. Dus stond ze haar rozenkransje af, wat ik lief vind. Ik zal er niet mee in mijn broekzak lopen wat de oprechte gelovigen van weleer deden in de dagen lang voordat ik het levenslicht zag. 

Ik mag er wel gaarne naar kijken omdat ik het idee niet slecht vind. Bedoel dat regelmatig contact proberen te krijgen met de Schepper.

Blijf het jammer vinden dat de wetenschap met al hun kennis nog geen appje heeft uitgevonden waarmee je de hemel kunt bereiken. Zo moeilijk kan het toch niet zijn voor al die knappe koppen op aarde! Maar dan zal je net weer zien dat op het moment dat je eigenlijk de stem van Petrus hoort je beltegoed op is. Want bellen naar de hemel is niet goedkoop. Neem dat van mij aan.