maandag 14 maart 2016

Het dubbele van de asielzoekers



Het is te gemakkelijk om je achter je christelijke plicht te verschuilen en iedere andersgelovige aan je boezem te drukken als zijnde een toekomstige broeder.
Ooit was Egypte een christelijk land en ook daar opende broeders en zusters hun land en hart voor de komst van anders gelovigen met als resultaat dat er nu kinderen worden gekruisigd, vrouwen verkracht en opgehangen en mannen en zonen worden onthoofd. Egypte is nu een land geworden waar Christenen een minderheid vormen en ik ben zo bang dat dit Nederland wat op de grens staat om in al haar liefde iedereen die aanklopt, met een hartelijk welkom, binnen te halen, ook zal overkomen. Langzaam maar zeker zie ik de straten van de binnenstad tot hele wijken overgenomen worden door mannen met baarden en vrouwen in een tent. Ik ben zo bang dat onze vanouds Joods/christelijke cultuur op den duur zal worden overwoekerd door een godsdienst die zeer zeker niet de mijne is. Meteen vliegen de kreten dat jij rechtsdenkend ben en dat jij als christen zeker moet liefhebben je om de oren als je ook maar iets van twijfels durft te uiten, en ook dat bevreemd mij. Dit is het land waar ik geboren ben, ik ben trots op de cultuur, het erfgoed en al de zegen die er nog altijd op rust en bovendien de vrijheden en de ruimdenkendheid. Mag ik twijfels hebben over wat er nu gebeurt in veel Westelijke landen? Ik ben zo bang van niet en dat voelt heel vreemd.

 

Persoonlijk heb ik niets tegen hulp bieden, zeker doen maar, daarna weer terug naar je eigen land. Wat is daar mis mee? De koningin riep al in de 1979 dat ons landje overvol is. Was Juliana dan stom of zo? Inmiddels zitten we met 400 mensen op een vierkante kilometer. Ik blijf mij verbazen over hoeveel een land kan hebben zonder stuk te gaan. Of is dit nu juist de opzet? Ik ben zo bang dat er binnen een kort tijdsbestek de molens zullen vallen en de minaretten zullen verrijzen. Gelijk hebben ze die moslims, moeten wij maar niet zo stom zijn en de vroomste uit de klas willen worden...