zaterdag 21 februari 2015

Strings

Persoonlijk heb ik niet zoveel met ringen en nog minder met stringen want ik kan me niet voorstellen dat zo'n veter tussen
je billen nu echt lekker zit. Voor het echte lekker zittende werk zal je toch heus zo'n degelijke ouderwetse tent aanmoeten die mijn moeder al droeg. Goed, het is een stuk minder zinnenprikkelend, maar ik moet mij sterk vergissen als je er, als het om blaasontstekingen gaat, een stuk minder last van hebt. Doch de string verwijst gelukkig ook naar de snaren van instrumenten en daar krijg ik het, mits goed in beweging gebracht, dan weer koud van. Ik houd derhalve ook meer van een piano dan een orgel.
In de bijbel komen ook veel snaar en blaasinstrumenten aan bod, maar nimmer een orgel en al helemaal geen kerkorgel. Te zeggen dat je het eigenlijk geen fijn geluid vindt, wat dit instrument ten gehore brengt wordt door velen toch als een gebrek aan de juiste smaak en wat erger, gewogen op de weegschaal van de geestelijkheid gewogen. En te licht bevonden. Zoveel is zeker.
Ik vind het maar een droefgeestig geluid dat wordt voortgebracht uit al die pijpen, en het zal mij dan ook niet verbazen dat er in de hemel geen orgels bestaan.
We zullen zien...