woensdag 11 september 2013

Aardbeien en drop


Al duizend keer te horen gekregen dat moeder geen snoep meer mag worden gegeven omdat ze dan haar bed bevuilt. Dus daar houdt een mens zich aan omdat het extra werk geeft voor de verpleging, het is niet leuk om je bed te bevuilen, moeder krijgt er doorligplekken van, het stinkt,
de verpleging gaat moeder als lastige vrouw ervaren en men haalt moeder niet meer uit bed omdat verschonen in bed iets eenvoudiger is dan als iemand in een rolstoel zit en “gas geeft met remsporen”.

Dus neem ik al maanden i.p.v. snoep fruit mee, wat wel mag en waar ma geen spuitpoep van krijgt. Wat aardbeien, een banaan, wat mandarijntjes enfin, de lijst met alternatieven is groot zat. Maar moeder blijft maar onzindelijk tot ergernis van het personeel dat steen en been klaagt omdat men blijft volhouden dat er mensen zijn die moeder toch drop geven wat er in vloeibare vorm weer uitkomt met alle gevolgen van dien.

Toen ik vandaag met mijn bakje aardbeien de gang opliep naar moeders kamer, liep mijn oudste zus Astrid over de gang en riep: ”ma is misselijk, ma is misselijk en de verpleging komt maar niet ondanks ik op het knopje gedrukt heb.

Ik liep de kamer binnen met de vraag in mijn achterhoofd hoe het kwam dat ma misselijk was en ontwaarde een enorme hand drop op haar kastje waar ma ondanks haar misselijkheid op zat te kauwen. Astrid vertrok toen ma geen verdere blijk van misselijkheid te kennen gaf en toen ze wegwas kwam de verpleging met de vraag: ”u had gebeld? Meteen blies ma een enorme wind weg en poepte alles onder. Bedankt Astrid echt heel tof weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.