dinsdag 27 december 2016

Een beetje opgeblazen gevoel


Dat is immer mijn deel na de feestdagen. Eet ik dan zoveel of ken ik geen gezonde grenzen? Wel, het is meer dat je uren aan tafel zit en anders eet.
Ja ook later eet, waardoor ik uit mijn plezierige ritme geraak. Daarbij zit je de hele dag binnen te plakken iets waar ik van ga stinken ter hoogte van mijn borsthaar, dacht ik.
Beetje misselijk gevoel nu. Vrienden komen en zetten een doos bonbons op tafel dus je neemt er een paar, dat is gezellig.

Familie sleept een reusachtige ijstaart mee en na de nootjes, de koffie, de amandelstaven, het kerstbrood en de port, de patat, de biefstukjes, salade en stokbrood glijdt de ijstaart ijskoud je ingewand binnen. De hele nacht heb je het onbedaarlijk warm en klinkt het in je buikstreek of men er een redelijke burgeroorlog aan het uitvechten is.
De remedie is: flink aan de slag. Stofzuigen, ramen lappen, boodschappen halen en om niet te vergeten vanavond een keer sober eten. Je stikt van de restjes dus een broodje erbij en wat sla en hup, klaar. Feestdagen zijn heerlijk en leuk, doch ik heb meer op met “normaal”…