zondag 31 mei 2015

Dagboek (Maandag)


Later op de middag vertel ik Paula over mijn “naastenliefde” in de praktijk. Ze blijkt niet echt onder de indruk. Haar ogen
lijken te zeggen: Je haalt die viespeuk toch niet in huis hè?
Ze moet geestelijk kennelijk nog groeien om deze daad van mij op juiste waarde te schatten. “Dus als ik het goed begrijp ga je morgen de voordeur opknappen bij die oude vent”, vraagt ze? Roep iets terug over dat ik van Old shat hou en stap vervolgens onder de douche.
Net als... ik er onder sta doet ze de deur met een ruk open en zegt:” Als je morgen klaar bent met je liefde te betonen aan die vieze kerel, hoop ik dat je ook nog wat liefde over hebt voor mij.”

Zeep me in en zeg Maar ik hou toch van je schat.” Nou dan wordt het tijd dat je dat eens in de praktijk brengt, onze eigen voordeur is ook zo kaal als een neet. Als je nou eens begint met die te verven. “Jij met je naastenliefde”, roept ze net voor de deur weer met een plof dichtgaat. Roep zwaar geïrriteerd “Amen!”

Geen opmerkingen: