donderdag 28 mei 2015

Peters dagboek woensdag


Gisteravond was er een speciale avond van de Pinkstergemeente. Er kwam een profeet. Was erg benieuwd wat die man allemaal te vertellen had.
Ik heb mijn twijfels over de profeten in deze tijd. Meestal geven ze mij een gevoel van volkomen verwarring. Maar goed ik besloot er toch heen te gaan samen met Jaap van Willigen. Had Jaap speciaal uitgenodigd omdat ik weet dat hij er op zijn zachts gezegd geestelijk de kantjes nogal vanaf fietst. God zal hem best ...wel het een en ander te vertellen hebben, dacht ik. Op die manier was ik in elk geval verzekerd of die man een echte profeet is.
Wil maar zeggen, als iemand een donderprofetie nodig heeft is Jaap het wel. Oh ja, Het thema was: Veranderingen. Vind deze van de watertor in een libel wel passend.
Die avond
De zaal zat al bomvol met mensen toen ik net voor achten binnen kwam lopen. Hoopte dat Jaap een plekje ergens achterin de zaal had uitgekozen.

Bij dit soort avonden moet je nooit voorin gaan zitten want dan ben je geheid de klos. Of mag ik zo niet praten?
Tot mij schrik had Jaap op de tweede rij een plaatsje naast hem voor mij vrij gehouden. Met een tevreden glimlach op zijn lippen gebaarde hij mij vriendelijk naast hem te komen zitten. Nou het moet dan maar.

De zangdienst begon en we gingen staan. Na twee liederen riep de zangdienstleider enthousiast:” We gaan nu een lied zingen waar allerlei gebaren bij horen”. Oh lieve mensen wat een vreugd, ik houd helemaal niet van liederen met gebaren. Ik ben er te ruig voor! Welke kinderachtige figuren bedenken die onzin?
Wordt vervolgd