dinsdag 4 april 2017

De grote (blijde) boodschap

Op de muur van ons toilet staat: ”kom effe zitten.” Een aardige spreuk me dunkt die wij niet te letterlijk moeten nemen anders staat heel de Molenwaard morgen voor de deur om te komen doordrukken.

Mijn moeder schreef in een jolige bui ooit op de muur van de Wc:” Poep je niet dan rust je toch.” Pa was er niet blij mee maar wat er stond was niet meer uit te wissen.
Persoonlijk vind ik dat de massa een kleine wc ruimte heeft (wij ook). Zelfs enorm riante huizen zit je vaak toch weer te downloaden in een piepkleine schoenendoos. Het schijnt te maken te hebben met schaamte. In een grote ruimte vinden veel mensen het niet fijn om hun ding te doen. Nee, klein bescheiden schijten heeft de voorkeur en dat terwijl wij toch spreken over de grote boodschap.
Er zijn er die lezen tijdens het toiletbezoek, de krant. Een mij volslagen vreemde gewoonte want ik zit er niet om drukwerk te zien, doch om zelf klaar te komen met drukwerkzaamheden. Lees ik daarbij het (slechte) nieuws dan ben ik bang dat alles weer naar binnenschiet, want we leven in een dolle wereld hoor.
En dan, ik ben geen langzitter. U wel? In militaire dienst als commando-opleiding moest je in 35 seconden kunnen kakken plus veegwerk. Lukte dat niet dan werk je van de pot gerukt.
Enfin, Wc verhalen ten over. Ik toon u ons kleinste kamertje en als het aan mij had gelegen was het drie keer zo ruim….