vrijdag 27 januari 2017

Even over het gebruik van wiet


 Ik tob al 30 jaar met maagklachten die veroorzaakt worden door een meervoudige operatie op 14 jarige leeftijd toen er een groot gezwel in mijn kinderlichaam zat in de twaalfvingerige darm. Na de operatie ontstak de hele boel en moest de galblaas er uit en werden nieuwe verbindingen gemaakt in het AZU in Utrecht vanuit de lever naar de darmen om gal af te kunnen voeren.
Door deze zware operaties die mij ongeveer 5 maanden ziekenhuisopname hebben gekost ging het goed tot ik een jaar of 26 werd en er door de gal die in mijn maag kon stromen door het ontbreken van het orgaan (de galblaas) mijn maag chronisch begon te irriteren. Meestal wordt de galblaas bij oudere mensen zonder veel problemen weggenomen indien nodig maar bij een kind in de groei liggen de zaken wat gecompliceerder. Na verschillend ziekenhuis opnamen werd ik naar huis gestuurd met medicijnen en de mededeling dat ik met mijn klachten moest zien te leven.


 Daar sta je dan als jongeman aan het begin van je leven nog en hoe nu verder?
Eigenlijk gaat het de ene dag beter dan de ander en is het vaak meer een vorm van overleven. Je ziet weinig aan de buitenkant van mijn lijf maar van binnen woedt de pijn en de vermoeidheid. Ik heb al die jaren toch kans gezien (soms op mijn tandvlees) om grotendeels te blijven werken, tot het rond mijn 55e echt niet meer ging. Zo moe, zo moe, zo moe. Wil niet verder stilstaan bij het proces van keuringsartsen en het gehannes wat je moet ondergaan om aan te tonen dat je dus echt een soort van “het is op gevoel” hebt.
Met de start van wietolie wat ik (toevallig) tegenkwam op internet, kon ik voor het eerst weer eens echt zalig slapen en dat was al een enorme verbetering want ik sliep hoe moe ik ook was, zeer oppervlakkig. Werd 20 keer per nacht wakker en voelde me bij het ontwaken in de morgen nog altijd moe.


De wietolie die ik kocht bevat een forse hoeveelheid thc en bijna geen cbd olie. Was er erg tevreden mee en het deed ook wel wat voor de pijn in mijn buikstreek en de vermoeidheid doch het veroorzaakte ook een andere pijn dieper in mijn maag omdat wietolie best pittig spul is voor iemand met een zwakke maag. Dus begon in de boel te druppelen in lege capsules waardoor de olie direct na inname hup onderin de maag terecht komt en geen pijn meer veroorzaakte enkel de rust en de pijnstilling die ik zocht gaf.

 Ik kwam in aanraking met de Indica olie via wietolie Nederland (er zullen meer goede leveranciers zijn, maar ik heb enkel ervaring met deze mensen) en die olie zou naast thc ook meer cbd bevatten. Dus ik probeerde het eens want al doende leert men niet waar? Wat blijkt? De Indicaolie is milder voor mijn maag, geeft geen pijnklachten bij druppelen in de mond (rechtstreeks), ik slaap er als een roos op, het maakt net wat minder suf als je iets te veel neemt en ik ben sinds twee weken enorm actief. 


 Ze zeggen wel eens dat wietrokers suffe, duffe onderuitgezakte figuranten zijn omdat wiet je gelaten maakt. Mijn ervaring met de Indica-olie is dat ik er juist verdraaide scherp van word. Doe veel meer, heb meer zin in dingen en ik sport (fitness) weer volop deze weken wat volgens mij te maken heeft met de inwerking van zowel de thc (zat ook in mijn eerste wietolie maar dan van de Sativa-soort) als wel de cbd olie die meer aanwezig is in de Indica olie dan in de Sativa olie.


 Ik gebruik elke avond 4 druppels rond zeven uur bij de koffie. Rond 21.00 uur begint de thc en de cbd te razen door mijn systeem. Ik voel dat mijn mond iets droger word, mijn humeur vrolijker word, mijn lijf ontspannen, de pijn zakt en het lijkt wel of elke cel in mijn lichaam in juichstemming is en zich openstelt voor de binnenkomende stoffen die worden ontvangen als broodnodige ingrediënten die eindelijk, eindelijk, eindelijk binnenkomen. Men zegt wel dat je bij (bijvoorbeeld kanker) veel wiet olie moet zien in te nemen om het beste resultaat te behalen. Ik geloof dat. Doch, als ik voel hoe 4 druppels mijn hele lijf en alle cellen al zo onwijs goed doen, dan vraag ik mij hardop af om een lagere dosis (bijvoorbeeld de 4 druppels die ik neem) ook al niet een geweldig preventieve werking geven!
Een heel verhaal, maar zo beleef ik het dus wel. Ik ga nog even een setje sporten nu op mijn fitness-bankje en ben blij dat ik mij weer een heel stuk beter voel.


We hebben een medi-wiet forum opgezet waar mensen met heel uiteen lopende klachten info kunnen krijgen, meepraten, meedenken etc. betreffende wietolie (niet verwarren met hennepolie)
Je vindt het op: https://www.facebook.com/groups/1224285457606558/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.