donderdag 7 januari 2016

Harde gulden

Dus ik kreeg die solex van mijn schoonouders want hij lag toch maar werkeloos 10 jaar in een kratje uit elkander. Zette het ding in elkaar, zwiepte er een beetje benzine in en duwde hem na 4 meter aan en reed weg.

Over betrouwbare techniek gesproken. 1961 kwam deze tot leven en toen bestond er nog geen sjoemelsoftware er was slechts kwaliteit. Wat is er in de tussenliggende jaren fout gegaan? In ieder geval stamt de solex uit de tijd dat de overheid zich nog niet bemoeide met helmplicht, roken in de kroeg en zeker niet met co2 uitstoot. De overheid moet zich ook richten op zaken die haalbaar zijn. Een oude diesel moet de stad uit omdat hij stinkt en groepen asielzoekers die vrouwen willen verkrachten worden met open armen binnengehaald.
Wat mankeert onze overheid? Van min mag Nederland met spoed terug naar de jaren zestig. Een harde gulden, geen gedonder met Islam en een overheid waar je in ieder geval nog een beetje op aankon.
Want wat er nu zit, durf ik nog niet eens mijn hond door uit te gaan laten...De Bijbel roept u en mij op om ons aan de overheid te onderwerpen. Ze is uit God, zo lijkt het Boek der boeken te leren. Toch denk ik dat wij daar niet altijd blind op moeten varen. Want de geschiedenis leert u en mij al dat er ook overheden zijn, die meer uit de duivel zijn. Ook hierin dus: je verstand gebruiken. Daar hebben u en ik het tenslotte ook voor gekregen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.