maandag 15 augustus 2016

Ervaringen wietolie (deel 2)

Eerste ervaring met de schrik vrij

Ik ben niet zo gevoelig dus ik dacht laat ik na het middageten nu 2 druppels nemen. Ik liet er nog een op mijn hemd vallen dus die heb ik er maar uitgesabbelt (je blijft Nederlander en zonde is zonde). Laten we het houden op 3 druppels olie. De smaak is beter dan de geur een beetje nootachtig maar duidelijk bitter.
Ik plofte achter de laptop en ging wat foto’s z...itten bewerken en voelde niets. Een uur ging voorbij het was tegen twee uur in de middag en …verbeeld ik het me nu of voel ik mij een beetje licht in mijn hoofd? Even wat drinken krijg een droge mond geloof ik. Met het opstaan voelde ik pas goed dat ik anders was. Beetje suf. Beetje duizelig misschien maar niet heel erg. Ik dronk wat en besloot even op de bank te gaan lezen. Kon mijn gedachten niet bij het boek houden dus dan maar even liggen. Ik sloot mijn ogen en zag kleuren, spiralen, gevulde koeken, blauwe ballen gehakt. Haha, ik moest hardop lachen en hoorde mijzelf. Wat maf. Plotseling bevond ik mij boven de sterrenstelsels. Honderden, duizenden, miljoenen draaiden om mij heen en ik maakte deel uit van een veel groter geheel dan je je kunt voorstellen. Vragen vielen weg, antwoorden kwamen op hun plaats. Wiskundige problemen werden in een oogwenk opgelost. Begreep hoe het universum werkte en uit mijn mond klonken formules die ik meteen weer vergat. Wilde ze wel opschrijven, deze wijsheid vasthouden maar ze ontvielen mij als droog zand in een hand vastgehouden toch wegloopt. Ik zag mensen voor ogen, zieke vrienden. Hun ziekten waren duidelijk zichtbaar. Ik kon door ze heen zien als ware ze van glas. Rukte een kwaadaardig gezwel uit iemands lichaam en wierp het in de diepten van het heelal. Steeds als ik mijn ogen opendeed besefte ik dat ik gewoon in huis op de bank lag maar toch was ik ook overal en nergens. Besloot maar even mijn neus om de hoek van de achterdeur te steken want dit euforische gevoel was niet wat ik zocht. Wilde er vanaf. Besefte wel dat 3 druppels voor mij dus veel, veel, ja veel te veel was.
Ik stapte naar buiten en….
Wordt vervolgd


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.