donderdag 19 november 2015

Reformatorische pruikjes

Ik wandelde vanmorgen van de veerpont om naar de kringloopwinkel Dorcas te gaan. Er stond een stevige wind en voor mij uit rolde een angorapoes.
Nou ja, iets wat erop geleek. Bij het ouder worden zie ik ook zonder bril niet meer zo scherp. Wat een voordeel is want mensen worden onscherp mooier.

Naderbij gekomen bleek het een reformatorisch pruikje, compleet met knot. Mijn oogbollen keken in het rond waar de eigenares van dit pruikje was, maar hoe ik ook zocht, ik vond haar nergens. Wat doet een normaal mens dan? Die loopt bevindelijk door en bemoeit zich er verder niet mee. Maar ik stak het in mijn tas waar het in tweestrijd kwam met een kilo bananen en een komkommer, wat te denken geeft. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb het nu thuis en meende dat ik het beter op mijn kalende schedel kon zetten. Boven in de kast hebben wij nog een bijbehorend reformatorisch hoofddeksel dat ik eveneens ooit vond. Maar wat zo gek was, toen ik een uurtje wilde spelen op mijn blaasinstrument, blies ik enkel nog hele noten!  Men moet maar denken: no nuts no glory