woensdag 22 april 2015

Lieflijk

We leven in de dagen dat alles steeds platvloerser wordt. Grover ook, lager bij de grond, als ik heel eerlijk ben. In taal, op de
televisie (al 20 jaar geleden weggedaan, maar zie het bij mijn moeder wel eens), in boeken, kranten, tijdschriften, enfin de hele media. Het is heel vaak gevloek, geklets over seks, ordinair gezwets, waaruit al het lieflijke is verdwenen. De romantiek is verwisseld voor veel gewip. Het gezonde eten bij velen in snelgesnack. De rust aan tafel in huis, op een visite door een niet aflatende stroom berichten die via je mobieltje (ik heb er geen) om aandacht vragen, verdwenen. Alles vervlakt, vervaagt en kalft af tot een samenleving waarin alles kan, als jij je er maar lekker bij voelt.

Ik verlang soms terug naar de dagen dat alles nog lieflijk was. Zelfs de kaartjes die mensen elkander toestuurden hadden iets tijdloos, iets waarvan ik nu nog kan genieten. Probeer dat maar eens met een digitale kaart die je via het www krijgt!
Ik kwam deze oude kaart tegen in het album van schoonmoeder. Lief hoor….