zaterdag 30 december 2017

En toch hopen we nog snel een keer aan te komen

Zomaar een goed bedoelde kreet, die ik waarderen zou als ik al niet tig keer
had aangegeven dat het enkel voor de goede orde voor Cor Molenwaar en Maarten opgaat.

Ik hoop dat dit misverstand uit de lucht is, want het is geen kwestie meer van willen mijnerzijds. Was dat maar waar! Het is voor mij een bewuste keus om de korte tijd die ik nog heb te gaan, mijn vrouw en mijzelf hierin te ontzien.

Ik word er ten eerst veel te moe van en ten tweede vind ik het niet fijn mijn complete aftakeling met meer mensen te delen. Sorry. Paula doet er intussen enkel dag zo’n 15 a 20 telefoontjes af, om al de (oude) en jonge, al die christenen welke we mogen kennen, al die familieleden en meer keer op keer uit te leggen dat het nu niet langer kan. Als je dat niet wil begrijpen, vergroot je ons leed, dus nogmaals, een kaartje en van alles wordt nog altijd in vreugde ontvangen maar Petertje is op.

Na wederom 24 uur in bed warempel om 0.800 op voor een bakje yoghurt een reusachtig glas water en een banaan. Typen lijkt door al die pijnstillers wel of ik zo dronken als een gymschoen ben, maar goed, ik ben op en ik heb even wat fut.

Lang duurt het nooit, wat rond de klok van negen uur in de ochtend is het koortstijd. Dan krijg ik de koude koorts en ril tot een uur of elf waarna de zware hoofdpijnen aanvangen. Elke dag val ik nu één kg af en het is een naar gezicht als je voor de spiegel staat te kijken en alles waar je ruim 40 jaar aan hebt gewerkt te zien verschrompelen.

Het verlangen naar de hemel, neemt elke dag toe. De aarde en alles wat er zo bij hoort gaat elke dag minder voor je betekenen. Paula doet het erg goed. De zorg en aller wat er allemaal op je bordje geschoven wordt bij dergelijke ziekten.
Bijna lijkt het even normaal als ik Paula en haar moeder rond halfzes et eten hoor Maken. Moeder en dochter aan het kokkerellen. Gezellig gehoor
Ikzelf eet niet mee, nou ja hooguit een bakkie erwtensoep…..
Ik dus ook vandaag mee voor stukjes pek in de soep, voor spek en bonen dus.