dinsdag 28 juli 2015

Het ziekenhuisverhaal (deel 1)

Nieuwegein (1997)
Toen ik voor onderzoek werd opgenomen met ernstige pijn in de onderbuik, besloot ik een dagboek te onderhouden en mij ervaringen neer te pennen.

Toen ik arriveerde op zaal en een bed kreeg bij het raam, was er op een oude man die met open mond lag te slapen na, niemand op zaal. Zijn kunsttanden glommen me vrolijk toe vanaf het nachtkastje. Nou ben ik niet zo’n man die zich direc...
t in een pyjama hijst en ik besloot om nog even een dagje in mijn burgerkleding rond te blijven stappen. De opname zou ongeveer drie weken duren en men zou in die tijd een redelijk beeld hebben of ze middels een operatie een verbetering in mijn hevige maagklachten konden bewerkstelligen.
De zuster die me inschreef droeg volgens het naamplaatje op haar weelderige boezem de naam “Carla” en was zakelijk en naar mijn beleving een beetje streng. Terwijl ze me inschreef ontwaakte mijn “kamergenoot” en rekte zich eens flink uit. Meteen liet hij een enorme wind en verontschuldigde zich, direct gevolgd door nog een hardere wind. Lekker begin dacht ik.