woensdag 29 oktober 2014

Hels


De duivel dacht diep na over hoe hij de mensheid nu weer eens kon tarten en tergen en kreeg een geweldig duivels plan.
Hij kwam op het idee om dingen zoek te maken. Kom, kom, denk daar niet te gering over, het kan u en mij tot grote verontwaardiging en verslagenheid brengen. Laat mij eens een paar voorbeelden geven die u vast zult herkennen.

Waar zijn bijvoorbeeld  al die sokken waar u er nog maar één van hebt? De wasmachine heeft ze heus niet opgegeten en al keert u het hele huis om, u vindt ze nooit terug. Of waar is het elfde deel van mijn Encyclopedie? Ik ben het al jaren kwijt en ik heb het heus niet in een vlaag van verstandsverbijstering in de open haard geworpen.

Sleutels, ook een geliefd onderwerp waar satan mee speelt en ze zoek maakt. Of geld. Ik weet toch zeker dat ik eergisteren 200 euro uit de muur trok en hoe heb even boodschappen gedaan en getankt maar toch heb ik nog maar 40 euro over. Waar is de ontbrekende poen? En brillen, wat te denken van leesbrillen? Ik heb er zeker 20 maar mag blij zijn als ik er eentje kan vinden. Balpennen, honderden maar dra je snel iets moet opschrijven, hup, verstopt zijn ze.

Heus, de duivel doet dat, wat een schoft hé? Ik weet zeker dat hij in de hel een loods vol heeft met onze sokken, balpennen, geld, leesbrillen en niet te vergeten delen van de Encyclopedie, die wij missen….Hels wordt men ervan!