maandag 10 maart 2014

Engelen met.....

Vandaag een mijlpaal want in de Sint-janskerk sprak de eerste vrouw sinds eeuwen. Bij mijn weten dan. Wat er
fout ging moet ik nog nagaan maar tijdens de dienst pakte de microfoon plotseling de stem van een vrouwelijke predikant op die elders in een van de kerken in Gouda preekte (volgens mij) het duurde hooguit 1 a 2 seconden maar toch meen ik dat dit een teken kan zijn van omhoog. Hoe het uitgelegd moet worden weet ik niet, maar misschien horen we er tzt meer over.
 
De naakte waarheid.....Een andere vraag die bij mij opkwam was waarom engelen vaak naakt worden afgebeeld? En waarom ze zulke kleine piemeltjes hebben dan? En waarom een engel eigenlijk een piemel (al is het een kleintje) heeft? Hoe zit dat? Geen wonder dat vrouwen naar de macht grijpen als zelfs engelen weer mannen blijken te zijn.....