zaterdag 4 januari 2014

Rust


We leven in de dagen dat alles snel en vlug moet. Zelfs de apparaten zijn druk en snel. Mixers waar je met 1500 toeren per minuut mee moet zien de slagroom in de kom te houden. Waar zijn die
leuke ouderwetse kloppers gebleven? Snel even koffiezetten met van die naar autobanden smakende Senseo koffie in handige padsvorm. Wat was het vroeger leuk en gezellig dat pruttelende potje en dat malen met de hand. Heerlijk die geur van versgemalen koffie in je huis. Er ging rust van uit…Snel even stofzuigen, ach dat geloei aan je kop van het apparaat en de hinderlijke geur die het apparaat meent te moeten uitbraken, wie heeft daar nou last van? Nou ik! Ik haat het monster! Geef mij maar stoffer en blik! Ik heb een heel oude die op lage toeren draait en die mij minder stoort dan het op 2000 toeren zuigende monster…Zelfs ons rustige licht heeft de overheid onder de noemer “besparing” weggenomen. Harde, schelle, felle lampen, of je met je mond open bij de tandarts ligt, moeten het zijn. De heerlijk rustgevende radio of televisie, heb ik al 20 jaar geleden in de bek van de grijze kliko geworpen.

I want to break free