maandag 28 september 2015

Laat de kinderen niet tot mij komen

Ik ben niet zo dol op kinderen. Nou ja, ik zal ze niet schoppen, maar ik krijg al buikpijn als mensen met kinderen of zelfs maar één enkel kind op visite komen.
Goed, wij hebben er zelf geen, dus daar zal de schoen wel wringen.
Hoewel ik nergens in de grijze hersencellen herinneringen kan vinden uit mijn eigen kinderjaren dat wij, als we op visite waren: met schoenen op de bank mochten, onder de tafels kruipen en alles omdonderen wat er zoals opstaat, aan de gordijnen mochten, rukken, de hele visite lang heen en weer mochten draven alsof de huiskamer een voetpad betrof, de kat filleren, de kippen de verderen van het vege lijf rukken, etc.. WIj zaten stil wat te kleuren. Daarom hou ik wel van kinderen, nader beschouwd, doch ik heb het niet op ouders die de opvoeding laten versloffen en dan "gezellig" op visite komen.
Ik stond op de markt bij de kermis en dacht: zal ik dan zoiets kopen voor als er ouders met kinderen komen? Bedoel maar, je stopt ze in zo'n bal en kwakt de hele handel in de sloot en laat maar ravotten dan.
Ik denk er nog over, maar het idee spreekt mij zeer aan.
Sorry (meestal werkende ouders...)
Uw tweede huis in Zeeland vind ik mooi, uw elk jaar groter wordende auto bij elke inruilbeurt ook, maar laat aub uw kinderen thuis als u bij ons op visite komt. Kunnen ze best, welja.