woensdag 22 november 2017

Tante Klaar komt


Vandaag de MRI scan. Een log apparaat dat kleunt, dreunt en bonkt.
Je krijgt desgewenst een koptelefoon op met je favo muziek, zodat je een beetje afleiding hebt en het gedreun van het apparaat niet zo gewaar wordt. Had enkel niet goed opgelet en de perverse cd “pikante kerstliederen” die ik ooit op sinterklaasavond kreeg van een achter-oom die niet wilde deugen en per ongeluk in het doosje van zz top was beland, meegenomen. Het betrof schuine liederen, waaronder,” als tante Klaar komt”,  “de pik van Janusie die gaat er altijd in, hela hola pak haar nog een keer en pak ze maar beet riep tante Greet, ze benne van jouw”.

 Nou daar lig je dan als christen naar die pikante krakers te luisteren. Heb ik dat weer. Direct bij thuiskomst de cd in de afvalbak voor plastiek geworpen.
Het onderzoek stelt niet veel voor, enkel moet je wel doodstil liggen. Kreeg na een paar minuten een hevige jeuk aan mijn neus en moest alle zeilen bijzetten om niet te gaan krabben ,want dan moet de boel weer over en komt opnieuw tante Klaar voorbij.

Zo’n radioloog gaat ook met je om alsof je een braadkuiken in een braadzak bent, welke ik wel een in de magnetron schuif. Een beetje alsof je wel een mens bent, maar toch ook weer niet. Ze praten wel tegen je, doch hun ogen doen niet echt mee. Ze kijken met een soort  röntgen ogen door je heen. Zal wel het gevolg zijn van jaren lang bloot staan aan straling.

Gelijk maar langs de apotheek dan heb ik weer een verse lading drugs om mijn junkzijn te bevredigen. Paula rijdt met haar auto, dus dat is lekker want ik ben zo stoned als een konijn met lichtgevende aambeien, door al die pillen. Van pijn is nauwelijks sprake, mits je op tijd een verse lading neemt. Dromen doe ik in tegenstelling wat de wetenschap beweert niet in zwart/wit doch in kleur en elke nacht is derhalve een feestje wat ik nu weer ga beleven. Slapen is een beetje doodgaan, dacht ik. Daarom overlijden ook veel mensen in hun slaap omdat de drempel die te nemen is vrij laag blijkt tijdens je slaap.


Klaas Vaak en de man met de zeis zullen wel bloedverwanten zijn. De een strooit je wat zand in de ogen en de anders doet: hakkietakkie met zijn zeis. Een soort politiek systeem waarbij dit al jaren met succes toegepast wordt op het klootjesvolk. Ze beloven je zakken met stofgoud doch elk jaar blijkt toch je kop er weer financieel af te gaan…..