zondag 26 november 2017

Bezoekjes

De frisse atmosfeer van de herfst en het felle licht van de zon communiceren het leven met mijn zintuigen terwijl diep van binnen de dood zich verder vreet. Een vreemde gedachte,
die je stil doet staan bij de kostbaarheid van gezondheid. De mevrouw van de Rivas die mijn been kwam zwachtelen is net weg. Het zijn stuk voor stuk schatten van mensen die dit komen doen en je voelt hun bewogenheid met jou als patiënt. Bedankt lieve mensen, jullie zijn als de druppels dauw op dorstig land.

Net als de stroom kaartjes en telefoontjes die je dagelijks krijgt. Mededogen is een uiting die diep vanuit de ziel komt en derhalve gevoelige snaren weet te raken. Veel mensen, ook vrienden uit het verleden die je een beetje (door de verhuizing) uit het oog verloren bent, vragen of het goed is of ze even langswippen? 

Dat is mooi en warm, doch op dit ogenblik zijn al die indrukken zo vermoeiend en ik hoop dat men het begrijpt dat ik op dit ogenblik de kracht even niet op kan brengen om hen te ontvangen, hoe dierbaar ze mij ook zijn.

Geheel anders met de mensen die regelmatig al langskomen en waar je eigenlijk niets meer tegen behoeft te zeggen omdat ze het naadje van de kous reeds weten, met je gehuild hebben en waar je tal van emoties reeds mee hebt gedeeld. Die zie ik graag komen al was het elke dag, want ik behoef niets meer uit te leggen, niets meer te zeggen, enkel in hun ogen te kijken en Hem te zien die in de stilte zegt:” Ik ben met je, al de dagen van het leven.”

Vroeger dacht ik dat Hij bedoelde dat Hij een soort boven/achter of zo wat in de onzienlijke wereld achter mij aanzweefde of doelde op de inwoning van Zijn persoon in ons mensen. Hoewel daar een kern van waarheid in schuilt, besef ik dat Hij al de dagen met ons is omdat Hij in anderen ons opzoekt.


Komt iemand in liefde naar je toe (kerkmens of geen kerkmens, christen of geen christen) dan is Hij het die in die persoon jou bezoekt. Liefde staat los van noemers of ons menselijke beperkt denken. Hij is meer dan onze dogma’s of kerkelijke stellingen. Liefde is Christus, altijd, eeuwig en onbeperkt….

Mensen die beweren niet in God te geloven beseffen veel te weinig dat de liefde die ze anderen schenken het bewijs is dat dat Hij wel in hen gelooft….

Mensen die ik langere tijd dus niet gezien heb: bel van te voren even om kort te sluiten aub het voorkomt vervelende verrassingen. 0184 636890

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.